سیاست

توضیح دیپلمات روس درخصوص ابهامی در گزارش آژانس اتمی درباره ایران

نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین درباره ادعای مطرح‌شده در گزارش آژانس اتمی درباره ایران توضیحاتی ارائه کرده است.

‌به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین درباره ادعای مطرح‌شده در گزارش آژانس اتمی درباره ایران توضیحاتی ارائه کرده است.

یک دیپلمات روسیه توضیحاتی درباره یکی از ادعاهای مطرح‌شده در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره اجرای تعهدات ایران در برجام مطرح کرده است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش فصلی خودش مدعی شده بود که مشکلاتی در دسترسی به دو سایت ایران داشته است.

«میخائیل اولیانوف»، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد جمعه در توئیتر نوشت: «مشکلات در دسترسی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به دو سایت در ایران تا اندازه زیادی از این واقعیت ناشی می‌شود که در آژانس قواعد روشنی در خصوص استفاده از اطلاعات دریافت‌شده از سوی کشورهای ثالث وجود ندارد. وقتش رسیده که به این مشکل برای جلوگیری از تکرار آن طبق آنچه روسیه مدت‌هاست پیشنهاد داده رسیدگی شود.»

اولیانوف چند روز پیش هم این ادعا که ایران مانع دسترسی بازرسان آژانس به برخی مناطق برای بازرسی شده را رد کرده بود.

وی در پیامی در توئیتر نوشت: «ایران دسترسی را رد نکرده بلکه تا کنون این دسترسی را فراهم نکرده است. این تفاوت دارد. ایران حق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را زیر سوال نبرده است و برای ادامه رایزنی‌ها آماده است.»

اولیانوف در ادامه نوشت: «آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نگرانی‌های خود در این خصوص را ابراز داشته اما همچنان آماده گفت‌وگو است. اجازه دهید امیدوار باشیم این مشکلات به زودی حل شوند.»

روز ۱۶ خرداد آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌هایی «نگرانی‌های جدی» از ادامه عدم اجازه ایران برای دسترسی به دو محلی ابراز داشته که احتمالا مواد هسته‌ای و فعالیت‌های هسته‌ای اعلام نشده داشته‌اند


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا