سیاست
موضوعات داغ

رییس جمهوری: شیعه و سنی در کنار یکدیگر برای توسعه کشور تلاش می‌کنند

رییس جمهوری اسلامی ایران گفت: برادران شیعه و سنی در جای‌جای کشور در کنار یکدیگر برای اعتلا و توسعه ایران تلاش می‌کنند.

‌به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، حجت‌الاسلام حسن روحانی روز پنجشنبه در چارچوب ارتباط ویدیوکنفرانس آغاز بهره‌برداری دو واحد بزرگ صنعتی و معدنی در منطقه سنگان شهرستان خواف واقع در جنب شرقی خراسان رضوی افزود: خوشحالیم امروز این افتتاح مهم در خراسان رضوی و منطقه خواف تحقق می‌یابد.

وی ادامه داد: این افتتاحیه نتیجه تلاش و فعالیت همگی برادران شیعه و اهل سنت در کنار یکدیگر است.

استاندار خراسان رضوی نیز در این مراسم با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در منطقه سنگان شهرستان مرزی خواف گفت: مبلغ پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از مجموع ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار طرحهای صنعتی و معدنی که امروز در کشور بهره‌برداری شدند مربوط به طرحهای اجرا شده در شهرستان خواف این استان است.

علیرضا زرم‌حسینی به دیگر تحولات نویدبخش اقتصادی در خراسان رضوی اشاره و بیان کرد: ظرف ۱۱ ماه گذشته یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از خراسان رضوی صادر شده و در همین مدت میزان بیکاری استان به ۸.۳ درصد رسیده که ۲.۵ درصد از میزان متوسط کشوری شاخص بیکاری پایین‌تر است.

وی افزود: همچنین پارسال تفاهمنامه‌های اجرایی به ارزش ۱۰۰ هزار میلیارد تومان برای طرحهای مختلف عمرانی و اقتصادی در خراسان رضوی امضا شده که نسبت به مدت مشابه ۳۷.۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

استاندار خراسان رضوی در ادامه به تدابیر ریاست جمهوری برای پیشگیری از شیوه بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا نیز اشاره و بیان کرد: این استان از نظر مدیریت و تلفات کرونا در سطح کشور رتبه خوبی به خود اختصاص داده در جایگاه یازدهم کشوری ایستاده است.

وی ادامه داد: حرم مطهر امام رضا (ع) نیز با رعایت پروتکلهای بهداشتی بازگشایی شده و زائران با حضور در صحنهای حرم مطهر زیارت می‌کنند.

دو واحد صنعتی و معدنی تولید گندله آهن و کنسانتره سنگ آهن در منطقه سنگان شهرستان مرزی خواف امروز ۲۲ خرداد با حضو سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از طریق ارتباط ویدئو کنفرانس با دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران افتتاح شد.

واحد صنعتیمعدنی توسعه فراگیر سناباد یکی از این واحدها است که با سرمایه‌گذاری ارزی ۱۱۷ میلیون یورو و سرمایه‌گذاری ریالی ۲۵۰ میلیارد تومان در منطقه سنگان خواف ساخته شده و ظرفیت آن تولید سالانه دو و نیم میلیون تن گندله آهن است. مجموع سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی این طرح صنعتی معدنی هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان است.

اجرای طرح صنایع معدنی فولاد سنگان خواف خراسان هم با چهار هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این منطقه برای ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد کرد. این واحد صنعتی معدنی ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون تن کنسانتره سنگ آهن را دارد.

این واحدهای بزرگ صنعتی و معدنی تولید گندله آهن و کنسانتره سنگ‌آهن امروز ۲۲ خرداد ماه در “سال جهش تولید” توسط رییس جمهوری اسلامی ایران از طریق ارتباط ویدیوکنفرانس در منطقه سنگان شهرستان مرزی خواف واقع در جنوب شرقی خراسان رضوی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این واحدهای عظیم صنعتی که در شرایط تشدید تحریمهای ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران، بحران شیوع بیماری ویروسی همه‌گیر کرونا و بدون حضور حتی یک مهندس خارجی ساخته و دایر شدند در مجموع برای پنج هزار نفر بطور مستقیم و غیرمستقیم شغل ایجاد کرده‌اند.
کارخانه‌های پنج میلیون تنی کنسانتره فولاد سنگان با سرمایه گذاری فولاد مبارکه و ۲.۵ میلیون تنی “سیمیدکو” (صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد) با سرمایه‌گذاری فولاد خوزستان در راستای سیاستهای وزارت صنعت، معدن و تجارت و برنامه‌های کلان ایمیدرو برای تامین خوراک صنعت فولاد و جلوگیری از خام فروشی راه‌اندازی شدند.

افزون بر ۵۰ درصد تجهیزات این کارخانه‌ها ساخت داخل بوده و تمام مراحل اجرای آت به دست باکفایت مهندسان و متخصصان ایرانی انجام شده است.

مجتمع سنگ‌آهن سنگان با ذخیره یک میلیارد تُن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ‌آهن جهان و تامین‌کننده خوراک اولیه تولید ۱۷.۵ میلیون تُن کنسانتره، ۱۵ میلیون تُن گندله و پنج میلیون تُن سنگ‌آهن در حوزه صنایع فولادی جمهوری اسلامی ایران است.

مجموعه کانسارهای سنگان با ۳۰ درصد ذخایر سنگ‌آهن کشور در گستره‌ای به طول ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد، ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر خواف و ۱۸ کیلومتری شمال شرقی سنگان در جنوب شرقی خراسان رضوی و نزدیک مرز افغانستان قرار دارد.

مرکز شهرستان ۱۵۰ هزار نفری خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در فاصله ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا