سیاست

طبری در دادگاه: دوستانم اگر بخواهم کل لواسان را به نامم می‌کنند!

اکبر طبری در دومین جلسه دادگاه گفت: من با مشایخ و نجفی مانند سه برادر بودیم، اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم این برادرانم میدهند و اگر کل لواسان و کارخانه اش را بخواهم به نام من میکند

‌به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، اکبر طبری در دومین جلسه دادگاه گفت: من با مشایخ و نجفی مانند سه ‎برادر بودیم، اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم این برادرانم میدهند و اگر کل ‎لواسان و کارخانه اش را بخواهم به نام من میکند. این ‎رفاقت است. «قهرمانی»، نماینده دادستان: آقای طبری گفتند که مشایخ و نجفی دوست داشتند تا به من پول بدهند؛ کاملا درست است آقای طبری محبوب دلهای ‎متهمان اقتصادی بودند.

در ادامه جلسه محاکمه اکبر طبری قاضی بابایی بیان کرد: فرهاد پورتمن در اظهاراتش گفته که نجفی برای حل مشکل لواسان از طبری مساعدت میخواست.

متهم طبری گفت: نجفی هروقت به ایران میآمد ۴ روز بود و پس از آن به خارج از کشور میرفت.
متهم طبری در ادامه گفت: آقای مشایخ با آقای نجفی میآمدند و مرا میدیدند جلسه نبود و ما مانند سه برادر بودیم.

این متهم افزود: اگر من ۸۰۰ میلیارد هم بخواهم این برادرانم میدهند و اگر کل لواسان و کارخانه اش را بخواهم به نام من میکند. این رفاقت است. اگر شما از این دوستان ندارید به من ارتباطی ندارد.اگر آنها نیز از من بخواهند من نیز برای آنها انجام میدهم.

وی گفت: مشایخ و نجفی هیچ وقت کار اداری از من نخواستند .
قاضی بابایی در ادامه از متهم طبری خواست تا در خصوص زمین مشجر در قریه نجار کلای لواسان توضیح دهد؟

این متهم گفت: آن را مشایخ در قالب قرارداد آورد که البته هیچ کاری انجام ندادیم قرار بود بسازیم، اما صرفا دور آن را دیوار کشی کردیم این موضوع مربوط به ۱۶ سال قبل است.

وی گفت: من نمیدانم که مال کیست مشایخ آورده بود مشایخ نماینده تام الاختیار نجفی بود و من از مشایخ گرفته ام.
قاضی خطاب به متهم طبری گفت: مشایخ وکالت واگذاری داشته است.

متهم طبری گفت: مشایخ وکالت واگذاری خیلی از زمینها را دارد این واگذاری در قالب قرارداد مشارکت بوده است.
نماینده دادستان خطاب به متهم طبری گفت: دستمزد کارهایی که شما مدعی هستید در ساختمان و … انجام می دادید چقدر بوده است؟

متهم گفت: هر چقدر باشد کار من ارزش داشت به کسی ربطی ندارد که دریافتی من زیاد بوده.
رییس دادگاه خطاب به متهم طبری گفت: اظهارات حسین نصیری در خصوص زمین هایی که صحبتش شد این است که زمین متعلق به اکبر طبری بوده و به من گفت تا به آن سر بزنم تا کسی نیاید آن را بگیرد. در این خصوص چه توضیحی دارید؟

متهم گفت: در لواسان از این موارد زیاد است عدهای صحنه سازی میکنند من به او (حسین نصیری) وکالت کاری داده بودم .
قاضی خطاب به متهم طبری گفت: آیا توضیح دیگری دارید؟

متهم طبری پاسخ داد: خواهشم این است که در جلسه بعد شهردار وقت و رییس شورای وقت را احضار کنید و بیاورید.

قاضی در ادامه از نماینده دادستان خواست تا در مورد زمین مشجر ۱۶۷۵ متر مربع و در خصوص نحوه واگذاری آن در لواسان توضیح دهد؟

نماینده دادستان نیز عنوان کرد: این ملک اساسا به نام خواهران آقای نجفی بوده که وکالتی به آقای مشایخ دادند و مشایخ بعد از یک سال به آقای طبری وکالت داد و آقای طبری زمین را به نام خود میزند و آقای مشایخ میگوید که این کار به دستور آقای نجفی انجام شده است.

نماینده دادستان تصریح کرد: آقای طبری گفتند که این افراد دوست داشتند تا به من پول بدهند کاملا درست است آقای طبری محبوب دلهای متهمان اقتصادی بودند.

قهرمانی در ادامه گفت: آقای طبری میخواهد خروج آقای نجفی از کشور را عادی جلوه دهد، اما ما برای اینکه مستند سازی کنیم مستندات خروج آنها را در چند سال گذشته گرفتیم چنین سابقهای یافت نشد که چندین ماه خارج شده باشند و به کشور بازنگشته باشند. صحبتهای آقای طبری برای این است که خروج آقای نجفی را عادی جلوه دهد.

نماینده دادستان در ادامه گفت: آقای طبری در خصوص ملک کریم خان پاسخ مرا ندادند.
در ادامه نماینده دادستان از متهم طبری پرسید آیا با آقای نجفی مراوده دارید یا خیر؟ متهم پاسخ داد: سی سال است با آقای نجفی آشنا هستم.
نماینده دادستان خطاب به وی گفت: شما قبلا گفته بودید که او را نمیشناسید.

متهم گفت: شاید شما گوشتان اشتباه شنیده است.
متهم در خلال جلسه چند بار در این خصوص اظهارات متفاوت . متناقضی بیان داشت

در ادامه نماینده دادستان گفت: مشایخ به عنوان نماینده شرکت پوشینه برای آقای نجفی، به او وکالت می دهد. در این میان آقای طبری قرارداد مشاوره و کارشناسی می نویسد و توجیه می کند اگر ما به دام افتادیم بگوییم این پولها پول های کارشناسی است.

وی ادامه داد: کدام کارشناس رسمی دادگستری 8 میلیارد و 400 میلیون تومان دستمزد کارشناسی می گیرد؟ این در حالی است که آقای طبری در سال 84 این میزان پول به حسابشان آمده است.

نماینده دادستان تاکید کرد: آقای مشایخ در اظهارات خود اعلام کرد که ملکی به نام آقای طبری زده که سند آن نیز موجود است و برای آنکه ردی از مراودات مالی باقی نماند این سند را با واسطه به نام آقای طبری زده اند.

وی ادامه داد: زمانی که در تحقیقاتمان جلوتر رفتیم وکالت نامه ای دستمان آمد که متوجه شدیم خواهران آقای حسن نجفی وکالتی به آقای مشایخ در مورد زمینی در لواسان که در سال 83 بوده است داده اند که در سال 84 آقای مشایخ با این وکالت نامه کلیه حقوق خود را به آقای طبری می دهد و وی نیز با این وکالت نامه ملک را به نام خود می زنند.

قهرمانی ادامه داد: در ادامه تحقیقات به مجتمعی به نام سانا برخورد کردیم که متوجه دو واحد 319 و 313 شدیم. بعد از بررسی ها فهمیدیم که مالک واحد 313 به نام آقای طبری نیست بلکه به نام حمیدرضا نجفی است.

وی تصریح کرد: در این میان متوجه شدیم که آقای طبری این واحد را برای وسایل عکاسی دخترش امانت گرفته است سپس آقای طبری مجوز اتحادیه عکاسان را برای این واحد اخذ می کند تا آنجا برای عکاسی دخترشان باشد. حال این سوال باقیست که اگر این واحد برای آقای طبری نبوده چرا اقدام به اخذ مجوز کرده و اگر برای ایشان است چرا انکار می کند.

نماینده دادستان اظهارات مشایخ در مورد دریافت رشوه و اقدامات مابه ازای رشوه و پولشویی را قرائت کرد و گفت: با پیگیریهای سازمان بازرسی، طبری نگران میشود و قراردادی با مشایخ منعقد میکند و بعد از آن ملک کریم خان را به نام دانیال زاده میزنند.

نماینده دادستان افزود: آقای مشایخ ۳۸ هزار سهم سهام میخرد و وکالت آن را به طبری میدهد.
بعد از اظهارات نماینده دادستان متهم طبری گفت: یک نفر از اعضای شهرداری را بیاورید که بگوید بنده دخالتی در کلاک داشتم.

وی ادامه داد: کار من ساختمانی بوده است در مورد سانای یک واحدی را مقابل شماره ۳۱۳ خریدم و بیش از ۷۰ درصد پول آن را پرداخت کردم و ۲۰ درصد دیگر ماند پس از آماده شدن سند تفکیکی.

متهم طبری افزود: آقای مشایخ سالی یک بار در ایران نیست و ۱۱ ماه در خارج از کشور است به او گفتم واحد خودم را به شما میدهم و شما واحد خود را به من بدهید و او به عنوان امانت کلیدش را به من داد و تلفنی قرار داد بستیم، اما هر دو واحد را دست نزدیم و گذاشتیم تا کارهای ثبتی و پایان کار انجام شد. ساختمان به عنوان امانت دست من بوده است.

قاضی پرسید: برای چه امانت گرفتی؟
متهم پاسخ داد: رفیقمان است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا