سیاست

اولین سؤال نمایندگان مجلس یازدهم از وزیر اقتصاد کلید خورد

اولین سؤال نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با امضای جمعی از نمایندگان تدوین شد.

سؤال جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از وزیر امور اقتصادی و دارایی تدوین شد.

‌به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، اولین سؤال نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی با امضای جمعی از نمایندگان تدوین شد.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

براساس این گزارش، عدم رسیدگی به مجوز کارگزاری بورس در هیئت مقررات‌زدایی و رفع انحصار از این مجوز عمده محور سؤال نمایندگان از وزیر اقتصاد است.

متن کامل طرح سؤال از دژپسند به شرح زیر است:

خلاصه سؤال:

علت عدم رسیدگی به مجوز کارگزاری بورس در هیأت مقررات زدایی و رفع انحصار از این مجوز چیست؟

حدود 14 سال است که هیچ مجوزی برای تأسیس کارگزاری بورس صادر نگردیده است که انحصار در صدور این مجوز سبب گردیده نرخ بالای کارمزد کارگزاری‌ها و افزایش بی‌سابقه ارزش معاملات درآمد میلیاردی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نصیب برخی کارگزاری‌ها می‌نماید.

نظر به این که سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز تأسیس شرکت کارگزاری را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ در سامانه مجوزهای کسب و کار بارگذاری نموده است و هیأت مقررات زدایی و تسهیل مجوزهای کسب و کار مکلف بوده ظرف مدت یک ماه نسبت به بررسی شرایط بارگذاری شده در سامانه مذکور اقدام و شرایط زائد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حذف نماید.

حال با توجه به این که برخی مقررات بارگذاری شده در سامانه مغایر با قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل 44 قانون اساسی و منسوخ می‌باشد ضروری است علت تأخیر هیأت مقررات زدایی در بررسی شرایط بارگذاری شده در سامانه کسب و کار را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اعلام و سریعا با تشکیل جلسه نسبت به حذف شرایط زائد در رفع انحصار از مجوز کارگزاری بورس اقدام نماید.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا