سیاست
موضوعات داغ

هشدارهای جدی روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا

از دیرباز به‌خصوص در سال‌های اخیر بخش بهداشت و درمان ما مطرح بوده است. روزی مردم ما در نوبت بودند که برای معالجه به اروپا بروند، امروز مردم منتظر هستند برای عمل‌های پیچیده به ایران بیایند.

‌به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه مردم باید مطلع باشند که این اپیدمی طولانی خواهد بود و تا زمانی که ما بتوانیم به یک واکسن مورد تایید و در دسترس قرار بگیریمT پایان مشخص و روشنی برای این اپیدمی در اختیار نداریم، گفت: در ذهن مردم این نباشد که امروز احتیاط می‌کنیم و ماسک می‌زنیم و دست‌ها را می‌شوییم و فاصله‌گذاری را مراعات می‌کنیم ولی این را تا 15 روز و یا یک ماه دیگر و بعد از این مدت تمام می‌شود؛ این تصور باید در کشور ما باید حذف شود. ما به طور دقیق نمی‌دانیم که پایان چه زمانی است و دستورالعمل‌ها برای مدت طولانی باید مراعات شود.

مهمترین بخش اظهارات حسن روحانی در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا به شرح زیر است:

* ضعیف شدن ویروس کرونا یک امید کاذب است.
* 1200 مرکز در سراسر کشور برای نمونه گیری کرونا آماده است.
* دستورالعمل‌های بهداشتی باید تا زمان طولانی در دستور کار باشد.
* نظافت شخصی و فاصله گذاری اجتماعی را باید همه رعایت کنند.
* برای انجام امور، حتی الامکان باید از فضای مجازی استفاده شود.
* با اضطراب مبارزه کنیم و شایعه درست نکنیم.
* مردم را وادار به وسواس نکنید.
* به طور دقیق نمی‌دانیم کرونا کی پایان می‌یابد.
* دستورالعمل‌های بهداشتی باید طولانی مدت مدنظر باشد.
*برای مبارزه با این بیماری، تجمعاتی مثل عروسی، عزا، فامیلی و قبیله‌ای را باید برای مدتی کنار بگذاریم.
* حد معقول صحیح باید مد نظر ما باشد.
* وظیفه مهم دولت در قبال جامعه، اول تامین بهداشت و درمان در جامعه است.
* دولت انبارها و ذخایر را نگه داشته و انبارها پر است.
* وظیفه دوم دولت خدمات ضروری در جامعه است. یعنی یک روز ما قطعی آب، برق و گاز نداشتیم. امنیت تعطیل نشده است.
* وظیفه سوم دولت، تامین کالاهای ضروری است.
* ما در این شرایط هیچ راه دومی در کشور نداریم، باید کارخانه ها فعال باشد و رفت و آمد در جامعه در حد نیاز ادامه پیدا کند و در عین حال مقابله با کرونا هم ادامه پیدا کند.

مشروح اظهارات رئیس جمهور را در ادامه بخوانید:

حجت الاسلام و المسلمیی حسن روحانی، اظهار کرد: از دیرباز به‌خصوص در سال‌های اخیر بخش بهداشت و درمان ما مطرح بوده است. روزی مردم ما در نوبت بودند که برای معالجه به اروپا بروند، امروز مردم منتظر هستند برای عمل‌های پیچیده به ایران بیایند.

وی در ادامه با اشاره به تلاش کادر بهداشت و درمان در مبارزه با ویروس کرونا، از بخش بهداشت درمان و کادر درمانی تشکر کرد.

روحانی با اشاره به مهم‌ترین موضوعاتی که در جلسه ستاد مبارزه با کرونا مطرح شد، بیان کرد: مهم‌ترین نکته در این جلسه که در رابطه با کووید 19 مطرح شد این بود که مردم باید مطلع باشند که این اپیدمی طولانی خواهد بود و ما یک پایان مشخص برای پایان این اپیدمی نداریم. تا زمانی که واکسن مورد تایید در دسترس ما قرار بگیرد مدت طولانی را خواهیم داشت. در ذهن مردم این نباشد که رعایت نکات بهداشتی کوتاه مدت است. ما نمی‌دانیم پایان این ویروس کی هست؛ بنابراین این دستورالعمل‌ها باید طولانی مدت باشد. شستن دست‌ها و استفاده از ماسک باید همیشه مورد نظر باشد.

وی گفت: اجتماعاتی مثل عروسی و عزا را باید کنار بگذاریم تا زمانی که خود بهداشت و درمان ما اعلام کنند. وزیر بهداشت و درمان گزارش دادند در جایی جامعه بی مشکل بوده اما به خاطر عروسی همه مبتلا شدند. من خواهش می کنم مردم عزیز به این نکته توجه کنند آنچه که برای آینده قرار می‌دهند هفته و ماه نباشد. آینده طولانی مدت را باید در نظر گرفت. این ویروس ابعادی دارد که هرچه می ‌رویم جلو روشن‌تر می‌شود. اوایل در اسفند ماه امیدی ایجاد شد که گرمای هوا این ویروس را از بین می برد یا به تدریج ضعیف می‌شود در حالی که می‌بینیم به لحاظ علمی این چنین نیست.

رئیس جمهور گفت: ما چاره‌ای نداریم، باید کار کنیم. باید کارخانه‌ها باز باشد و ر فت و آمدها در حد ضرورت ادامه پیدا کند، اما مبارزه با ویروس هم ادامه پیدا کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا