سیاست
موضوعات داغ

حواشی نخستین جلسه رسمی مجلس یازدهم

بی نظمی در مجلس آنقد وضعیت بحرانی به خود گرفت که حتی وقتی امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مشهد و نائب رئیس مجلس یازدهم برای اولین‌بار ریاست جلسه را در غیاب قالیباف به عهده گرفت ناچار شد بارها و بارها در این رابطه تذکر دهد و چند کنایه‌ای هم از سوی نمایندگان درباره ضعف در اداره جلسه گوش کند

‌به گزارش سرویس سیاسی آرنا ،  امروز اولین جلسه‌ای بود که هیات رئیسه مجلس یازدهم رسما اداره آن را به عهده گرفت. هرچند بررسی اعتبارنامه اهالی مجلس یازدهم اولین دستورکار بهارستانی‌ها بود و انتظار می‌رفت حواشی زیادی در این رابطه وجود داشته باشد اما حاشیه‌ای که دامن این جلسه را گرفت موضوع عدم رعایت نظم جلسه بود.

تذکری که دائما میان هیات رئیسه و نمایندگان رد و بدل می‌شد و هر چند دقیقه یکبار محمدباقر قالیباف موضوع نشست بر روی صندلی‌ها و رعایت سکوت و نظم را یادآور می‌شد اما گویا گوش نمایندگان جدیدالورود چندان بدهکار نبود و باز رویه قبل ادامه پیدا می‌کرد.

بی نظمی در مجلس آنقد وضعیت بحرانی به خود گرفت که حتی وقتی امیرحسین قاضی‌زاده نماینده مشهد و نائب رئیس مجلس یازدهم برای اولین‌بار ریاست جلسه را در غیاب قالیباف به عهده گرفت ناچار شد بارها و بارها در این رابطه تذکر دهد و چند کنایه‌ای هم از سوی نمایندگان درباره ضعف در اداره جلسه گوش کند و حتی یکبار هم از هیات رئیسه خطاب به نمایندگان اعلام شد نمی‌خواهیم اسم نماینده‌ای را مطرح کنیم لطفا بر روی صندلی‌های خود بنشینید.

تذکر به دبیران

از آنجا که این تذکرات یکطرفه نبو و نمایندگان هم خطاب به هیات رئیسه اداره صحیح جلسه را تذکر می‌دادند محمدرضا دشتی نماینده مردم اردکان گفت: مجلس یازدهم باید بسیار متفاوت از دیگر مجالس باشد، بنابراین از هیات رئیسه می خواهیم تا اهتمام ویژه ای نسبت به برقراری نظم در جلسات داشته باشند.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس که ریاست جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفت: این تذکر وارد است و از همکاران خواهش می کنم تا در زمان برگزاری جلسات علنی و ایراد نطق و همچنین اظهارات مخالفان و موافقان یک دستور نشسته و نظرات را گوش دهند تا با یک آرامشی به تصمیم نهایی برسند.

او تاکید کرد: همچنین از دبیران مربوطه و مسئول برقراری نظم می خواهم تا به این موضوع ورود کرده و نمایندگان بر صندلی های خود بنشینند.

معمای جلسه شبانه هیات رئیسه و کمیسیون آئین‌نامه

ولی اسماعیلی در تذکری شفاهی در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی بیان کرد: شب گذشته هیات رییسه مجلس، جلسه‌ای را در رابطه با کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برگزار کرده است. لطفا در این زمینه ابهام‌زدایی کنید تا شبهه‌ای در ذهن مردم و نمایندگان باقی نماند.

وی در تذکر دیگر بیان کرد: بنده از صحبت‌های آقای قالیباف تشکر می‌کنم اما هدف اصلی مجلس یازدهم باید آوردن مجلس شورای اسلامی به راس امور باشد. متاسفانه مجلس امروز در راس امور نیست و مشکلات معیشتی و فرهنگی جامعه نیز به این باز می‌گردد که مجلس شورای اسلامی در راس امور قرار ندارد. از هیات رییسه انتظار داریم تا مجلس را به راس امور بازگرداند چرا که واقعا حال مردم خوب نیست.

امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی که اداره جلسه علنی را برعهده داشت، در پاسخ به تذکر وی بیان کرد: ما جلسه مشترکی بین هیات رییسه و کمیسیون آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی برگزار کردیم و دستورالعمل‌هایی مورد بحث قرار گرفت و مصوباتی داشت که ان‌شاءالله اعلام خواهد شد. همچنین بازگرداندن مجلس به راس امور نیازمند تغییر در رویکردها و فرآیندهاست که نیازمند یک عزم جمعی می‌باشد که تبلور آن باید در اصلاح آیین‌نامه مجلس شورای اسلامی باشد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا