سیاست
موضوعات داغ

روحانی: به این زودی نمی‌توانیم به دوران قبل از کرونا بر‌گردیم

رئیس جمهور با بیان این که مردم باید باور کنند که به زودی به شرایط قبل از کرونا نمی‌توانیم برگردیم، گفت: بخشی از زندگی ما باید به فضای مجازی برود

‌به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، رئیس جمهور با بیان این که مردم باید باور کنند که به زودی به شرایط قبل از کرونا نمی‌توانیم برگردیم، گفت: بخشی از زندگی ما باید به فضای مجازی برود.

اهم اظهارات روحانی در جلسه ستاد مقابله با کرونا را بخوانید:

امام راحل برای نجات کشور از استبداد و استعمار، انقلاب اسلامی را به پیروزی رساند. برای نجات کشور دفاع مقدس را به پیروزی رساند و با رای و نظر مردم همه نهادهای نظام را استقرار بخشید.

کرونا موجب تحولات بسیار زیادی در مسائل سیاسی، اجتماعی، بهداشتی و فرهنگی شد. پیش از این مرزها کم رنگ شده بودند، اما کرونا موضوع مرزها را پر رنگ کرد. مهاجرت و سفر را تغییر داد و امروز ما با شرایط جدید مواجه‌ایم.
مردم باید باور کنند که به زودی ما نمی‌توانیم به شرایط قبل از کرونا برگردیم برای مدت طولانی باید سبک زندگی را تغییر داده و محدودیت‌ها را بپذیریم و بخشی از زندگی ما باید به فضای مجازی برود.

امروز با شرایط جدیدی در دوران کرونا مواجه هستیم که شاید برای سال‌ها ادامه یابد.

ما دیگر به این زودی‌ها نمی‌توانیم به هم می‌رسیم با یکدیگر دست بدهیم.
این دوران از اسفند و فروردین سخت تر است زیرا آن موقع بسیاری علائم بیماری مثل سرفه را داشتند اما الان شکل بیماری عوض شده و برخی نشانه‌های بالینی را ندارند.
چون واکسن و داروی قطعی نداریم ویروس در جامعه میچرخد. در این شرایط سامان دادن به زندگی و اقتصاد مردم از مسائل مهم است.
در تابستان سفرها شروع می‌شود که این شرایط ما را سخت تر می‌کند.
ما نمیخواهیم بگوئیم سفر نروید اما با احتیاط کامل با کرونا زندگی کنید.

یکسری موارد داریم که در این جلسه درباره آن تصمیم نگرفتیم و ممکن است در جلسات بعد تصمیم بگیریم مانند صحن حرم هایی که صبح ها باز می شود شب‌ها هم باز شود قرار شد بررسی‌ها انجام شود یا مراکزی که استفاده از سالن اجتماعات آن ممنوع است، باید با دقت و سرعت کمتر به سمت گشایش برویم که مشکلی پیش نیاید.
تعداد مبتلایان به کرونا یکی از معیارهای ما برای اوج یا نزول بیماری کرونا است، البته این تعدادها برای مردم نگران کننده نباشد زیرا آمارها بر مبنای تست است؛ اما مراقبت سخت باید انجام شود.

از امروز در مساجد به روی مردم در سراسر کشور با اجرای دستورالعمل برای نمازهای یومیه باز می شود.
در مورد بازگشایی پاساژها، محدودیت داشتیم که تا ۶ بعدازظهر باز باشند که ما محدودیت ساعتی آن را بر می داریم.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا