سیاست
موضوعات داغ

سخنگوی وزارت خارجه در نشست خبری: ما مزاحم فکر کردن اروپایی ها نمی‌شویم

ایران چه با میانجی و چه بی‌میانجی آماده گفت‌وگو و رفع سوءتفاهمات با عربستان سعودی است. منطقه نیازمند است به این سمت برود و اگر به این سمت بروند و تصمیم بگیرند آغوش ایران باز است

به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، سخنگوی وزارت خارجه ضمن هشدار به آمریکا درباه نفتکش‌های ایرانی، با شاره به سیاست خارجی صلح محور ایران در منطقه گفت: ایران چه با میانجی و چه بی‌میانجی آماده گفت‌وگو و رفع سوءتفاهمات با عربستان سعودی است. منطقه نیازمند است به این سمت برود و اگر به این سمت بروند و تصمیم بگیرند آغوش ایران باز است.

اهم اظهارات عباس موسوی در نشست خبری را بخوانید:

تجارت آزاد بین کشورهای مستقل امری مشروع است. آمریکای ترامپ در حال برهم زدن نظم جهانی است و به دنبال آنارشیسم جهانی است.

کشتی‌های ایران حامل محموله‌های سوخت به سمت ونزوئلا در حال حرکت هستند و اینها رسماً و قانوناً تجارت مشروع انجام می‌دهند.

اگر آمریکایی‌ها خوششان نمی‌آید به خودشان مربوط است. آنچه آمریکایی‌ها درباره کشتی‌های نفتکش ما عنوان کردند غیرقانونی است و اگر اقدامی صورت دهند با واکنش ایران مواجه می‌شود.

عواقب هرگونه اقدام را به آمریکایی‌ها یادآور شدیم و امیدوارم آمریکایی‌ها دست به کار احمقانه‌ای نزنند چون قطعاً با پاسخ ایران مواجه خواهند شد.
عراق به عنوان همسایه برای ما اهمیت ویژه دارد؛ دولت کنونی عراق مورد حمایت ایران است.

امیدواریم تفاهم سیاسی در افغانستان طلیعه‌ای برای پا گرفتن گفت‌وگوهای بین‌الافغانی شود.

یک هیات برای بررسی مساله هریررود به افغانستان می‌رود

ایران از ایجاد ثبات سیاسی در دو کشور عراق و افغانستان استقبال می کند

کمتر از سه هزار نفر از ایرانیان در خارج از کشور در زندان هستند و عمده جرایم مسائل مربوط به مواد مخدر و عبور غیرقانونی است.

در خصوص حادثه برای مهاجران افغان، اتفاق نه در خاک ایران و نه توسط عوامل ایران رخ داده است. معلوم نیست این افراد به چه طریقی جان باختند.

بعید می‌دانم ایران در سطح دولتی تماسی با آمریکا داشته باشد و این در دستور کار ایران نیست.

در خصوص درخواست بن‌سلمان از الکاظمی برای میانجی‌گری بین تهران و ریاض، مشخصاً چیزی دریافت نکردیم ولی آنچه شنیدیم خبرهای رسانه‌ای بود که ایشان خواستار شده بود که قدری فضا بهتر شود. ایران چه با میانجی و چه بی‌میانجی آماده گفت‌وگو و رفع سوءتفاهمات با عربستان سعودی است. منطقه نیازمند است به این سمت برود و اگر به این سمت بروند و تصمیم بگیرند آغوش ایران باز است.

روابط ما با سوریه کاملا نزدیک، دوستانه و استراتژیک است و ما و دیگران در جایگاهی نیستیم که برای ملت سوریه تصمیم بگیریم. نه ما و نه روسیه دنبال چنین هدفی نبوده‌ایم.

موضع اروپا درباره تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران

ما مزاحم فکر کردن آنها نمی‌شویم. ۲ سال است دارند فکر می‌کنند. منتقد بی‌عملی اروپا هستیم. کار خودمان را انجام می‌دهیم و امیدواریم اروپایی‌ها بجنبند

در حال حاضر زیر فشار یک قلدر قرار گرفته‌اند و جز حرف کار دیگری صورت ندادند و هر همراهی با این قلدر دودش به چشم آنها خواهد رفت


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا