سیاست

روحانی در جلسه هیات دولت: دل و جان مردم در شب نوزدهم رمضان در اماکن مقدس بود

رییس جمهوری گفت: مردم شب نوزدهم رمضان؛ تمدن فرهنگ اسلامی و ایرانی را نشان دادند اگر چه حضور نداشتند اما جان و دل مردم در اماکن مقدس بود.

آرنا نیوز ::  حجت الاسلام‌ حسن روحانی پیش از ظهر روز چهارشنبه در جلسه هیات دولت اظهارداشت: ایام شهادت مولای متقیان علی علیه السلام توام با ایام دعا، مراسم مهم احیا، شب های نزول قرآن و لیالی قدر است.

به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، انصافا وقتی به تاریخ برمی‌گردیم و نگاه می کنیم حادثه سحرگاه امروز یکی از دردناکترین حوادث تاریخ بشر بود، یعنی همان هنگام طلوع فجر که آن دست ناپاک حرکت کرد و شمشیر به فرق مبارک امیرالمومنین رفت مردم دو ندا شنیدند؛ یک ندا این بود که به مردم گفته شد که پایه‌های هدایت ریخت و ویران شد و چه جور یک انسان می‌تواند به مقام و جایگاهی برسد که زندگی او معادل با هدایت جامعه و بشریت و شهادتش معادل با فروریختن بنای هدایت جامعه باشد.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

وی ادامه داد: از طرف دیگر از آن حرکت شمشیر بدتر کلمه‌ای بود که این قاتل به کار برد “الحکم لله لا لک یا علی ” حکومت از آن خداست و از آن تو نیست ای علی، و این جمله بسیار تکان دهنده است آدمی که این جمله را بیان می‌کند علی الظاهر به خدا معتقد است و مبنا را حکومت الهی بر بشر می‌داند.

اما در عین حال جهل دینی و افراط این آدم او را به بدترین عمل در تاریخ کشاند و این درس بزرگی برای همه ماست که دین‌دار بودن، شریعت‌مدار بودن بدون تعقل، تفکر و بدون عدالت و تعادل و بدون میانه‌روی و تهجد نمی‌تواند برای ما مسیر هدایت را مشخص کند والا اگر آدم اعتقادی داشته باشد که درست نباشد همان اعتقاد باعث انحراف او و بزرگترین لطمه به جامعه بشری می‌تواند باشد

روحانی افزود: از این جملات مهمتر رفتار مولا علی در طول ۴۸ ساعت پایانی عمرشان بود. از سحرگاه روز ۱۹ تا آخر شب ۲۱ ماه رمضان این ۴۸ ساعت رفتار ایشان بسیار عجیب بود در آن حالت وقتی به خانه آوردنش این بود که ابن ملجم که امروز دست شماست اسیر است با او مدارا کنید کجا در تاریخ می‌توانیم پیدا کنیم مولایی با این عظمت که از پیشانی اش خون می‌چکد، توجه‌اش این است که با اسیر مدارا شود. شب ۲۱ ایشان وصیت خودشان را بیان کردند و خطاب به یاران و فرزندانشان فرمودند.

رییس جمهوری افزود: آخرین جملات این وصیت نامه نسبت به قاتل خودش است به خاطر کشته شدن من خونریزی به پا نکنید دو دستگی درست نکنید، به خاطر من یک نفر اگر بناست کشته شود باید کشته شود، بیش از یک ضربت حق ندارید به او بزنید ما به همچون امام و متقدایی در تاریخ افتخار می‌کنیم که همه زندگی اش از روز اول عرفان، انسانیت و حقوق انسان‌ها و دستگیری از ایتام و جهاد در میدان نبرد بود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا