سیاست

طعنه اولیانوف به آمریکا درباره دلیل حمایت روسیه از برجام

دیپلمات ارشد روس با طعنه به به ادعای برخی از سیاسیون آمریکایی درباره دلیل حمایت مسکو از توافق هسته‌ای ایران، برای حال و روز کنونی واشنگتن تأسف خورد

آرنا نیوز :: دیپلمات ارشد روس با طعنه به به ادعای برخی از سیاسیون آمریکایی درباره دلیل حمایت مسکو از توافق هسته‌ای ایران، برای حال و روز کنونی واشنگتن تأسف خورد.

به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین بامداد چهارشنبه با لحنی کنایه‌آمیز به ادعای آمریکایی‌ها درباره دلیل حمایت مسکو از برجام و ممانعت از تمدید تحریم تسلیحاتی ایران واکنش نشان داد.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

اولیانوف ضمن اشاره به تاریخ انقضای تحریم تسلیحاتی ایران در اکتبر امسال، در صفحه توئیتر خود نوشت: «می‌دانید چرا روسیه از برجام حمایت می‌کند؟ چون از ماه اکتبر، فدراسیون روسیه می‌تواند مقداری پول از فروش تسلیحات به ایران به دست بیاورد».

وی در ادامه نوشت: «این شوخی نیست. این ارزیابی تندروهای [آمریکایی] است. ما فقط می‌توانیم برای واشنگتن که کارشناس‌هایش چنین نتیجه‌گیری‌هایی در اختیار دولت آمریکا قرار می‌دهند، تأسف بخوریم».
دولت آمریکا در روزهای گذشته قطعنامه‌ای را میان شماری از اعضای شورای امنیت توزیع کرده که خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران است. با این حال، تصویب این قطعنامه منوط به موافقت ۹ عضو شورای امنیت و عدم وتو از سوی روسیه و چین است.

تحلیل‌‌گران بر این باورند که دولت آمریکا تنها می‌تواند امیدوار به جلب حمایت فرانسه، بریتانیا و آلمان به عنوان سه عضو اروپایی برجام باشد. چین و روسیه به عنوان دو عضو دارای حق وتو در شورای امنیت به احتمال زیاد با هر گونه تلاش از سوی آمریکا برای تمدید این تحریم‌ها مخالفت خواهند کرد.

اولیانوف چندی با بیان اینکه برجام یک شاهکار دیپلماتیک و کمک بزرگی به تقویت رژیم عدم اشاعه در جهان بود، تاکید کرد: «آمریکا به‌صورت ویژه در موضوع [برجام] در شورای حکام، در انزوای کامل قرار دارد».


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا