سیاست

تذکر موسوی به آمریکا در سالگرد خروج ترامپ از برجام

سخنگوی وزارت خارجه ایران برجام را یکی از چندین دستاورد چندجانبه گرایی خواند که آمریکا از آن خارج شده و تصریح کرد: این رژیم باید به یکجانبه گرایی مطلق پایان دهد

آرنا نیوز :: سخنگوی وزارت خارجه ایران برجام را یکی از چندین دستاورد چندجانبه گرایی خواند که آمریکا از آن خارج شده و تصریح کرد: این رژیم باید به یکجانبه گرایی مطلق پایان دهد.

به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) در توئیترش درباره خروج آمریکا از برجام نوشت: برجام نه اولین و نه آخرین دستاورد چندجانبه گرایی است که ترامپ از آن خارج شد.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

وی افزود: رژیم آمریکا سعی کرده منافع کوتاه مدت خود را به بهای رفاه بلندمدت ملت ها تامین کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران تصریح کرد: این رژیم (آمریکا) باید به این یکجانبه گرایی مطلق پایان دهد.

به گزارش فارس، ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۷ دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا که پیش از این چندین بار ضمن انتقاد از برجام از تصمیم خود برای خروج از این توافق خبر داده بود، این تصمیم را عملی و رسما خروج آمریکا از این توافق را اعلام و پس از آن در بازه‌های زمانی تحریم‌هایی را علیه ایران اعمال کرد.

این رژیم در حال حاضر و در دومین سالگرد خروجش از این توافق به دنبال تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه ایران است که در مهرماه پایان می یابد و مقامات ایرانی هم عنوان کرده اند که واکنش ایران به این تلاش آمریکا قاطع خواهد بود.

در همین خصوص حسن روحانی رئیس جمهور ایران روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه در اظهاراتی درباره تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران تاکید کرد: اگر تحریم تسلیحاتی ایران برگردد، ما هم همان پاسخی که در پاراگراف آخر به سران ۱+۴ نوشتم را اجرا می‌کنیم که عواقب بدی برای آنها دارد. ایران به هیچ عنوان تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ را نمی‌پذیرد. ما چه سلاح بخریم و چه سلاح بفروشیم، در راستای صلح است و بنزین روی آتش نیست.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا