سیاست
موضوعات داغ

روحانی: بازگشت تحریم‌تسلیحاتی عواقب خطرناک دارد؛ آمریکا توبه کند

18 اردیبهشت سال 97، ترامپ از برجام خارج و تحریم و فشار بی نظیر از سوی یک رژیم مستبد به ملت ایران شروع شد

به گزارش سرویس سیاسی آرنا ، رئیس حمهور ضمن اشاره به روند اجرای برجام و خیر و برکت زیاد آن برای کشور گفت: اگر تحریم تسلیحاتی ایران برگردد ما هم همان پاسخی که در پاراگراف آخر به سران ۴+۱ نوشتم را اجرا می کنیم که عواقب بدی برای آنها (آمریکا و غرب) دارد.

اهم اظهارات روحانی را در جلسه هیات دولت بخوانید:

امام حسن مجتبی امام صلح بود، صلح، وحدت و تدبیر را در زندگی سیاسی امام حسن مجتبی (ع) مشاهده می کنیم.

18 اردیبهشت سال 97، ترامپ از برجام خارج و تحریم و فشار بی نظیر از سوی یک رژیم مستبد به ملت ایران شروع شد
دو سال و چهار ماه با دنیا مذاکره کردیم و دو سال و چهار ماه این توافق اجرایی شد و خیر و برکت زیادی برای کشور داشت که در تاریخ سیاسی کشور بی نظیر بود.
رییس جمهور آمریکا با لج بازی با اوباما از برجام خارج شد و قصد داشت با خروج ایران از برجام، پرونده ایران به شورای امنیت برود اما با تدبیر نظام خواب ترامپ تعبیر نشد.
آمریکا که کلاً از برجام خارج شده و ۴ به اضافه یک هم تا حد زیادی عقب کشید. ما الان حالت متعادلی داریم هر موقع آنها حاضر شوند به تعهدات کامل برجامی عمل کنند ما هم همان روز به تعهدات کامل برجامی بر می‌گردیم
آمریکایی‌ها تازه یکی دو ماه است که از خواب غفلت بیدار شده‌اند که چرا از برجام خارج شده!
در توافق ژنو و قبل از برجام حساب‌های بانکی و اموال ما آزاد شد
یکی از آثار این تلاش‌ها برداشته شدن تحریم تسلیحاتی بود. ما در توافق برجام دو مقطع داریم. یکی مقطع ۵ ساله است که تحریم تسلیحاتی برداشته می شود و یک مقطع ۸ ساله و ۱۰ ساله است که کل محدودیت‌ها برداشته می شود.

با اجرای برجام همه قطعنامه ها علیه کشورمان لغو و پرونده PMD بسته شد و مشخص شد تحریم های تسلیحاتی چه زمانی برداشته می شود. حساب‌های بانکی و اموال ما آزاد شد.

تمام قطعاتی که در بنادر متوقف شده بود، آزاد شد.
رشد اقتصادی ایران به ۱۲.۵ درصد در سال ۹۵ که در سطح جهان بی نظیر بود رسید. نفت از ۹۰۰ هزار بشکه به دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه رسید و طرح‌های نیمه تمام تمام شد.

عراق از سال ۹۱ به زیر فصل ۷ شورای امنیت سازمان ملل رفت. آمریکا این کشور را اشغال کرد و دولت و سایر نهادها را در آنجا تشکیل داد اما عراق هنوز از فصل ۷ خارج نشده است. اما ایران ظرف دو سال و چهار ماه از این فصل خارج شد و این یک افتخار سیاسی تاریخ کشورمان است.

اگر تحریم تسلیحاتی ایران برگردد ما هم همان پاسخی که در پاراگراف آخر به سران ۴+۱ نوشتم را اجرا می کنیم که عواقب بدی برای آنها دارد. ایران به هیچ عنوان تخطی از قطعنامه ۲۲۳۱ را نمی پذیرد. حق مسلم ایران رفع تحریم تسلیحاتی است، ما چه سلاح بخریم و چه سلاح بفروشیم در راستای صلح است و بنزین روی آتش نیست. راه عاقلانه این است که آمریکا به برجام برگردد و توبه کند و به ایران غرامت دهد ولی کسانی که امروز در آمریکا حاکم هستند چنین عقلی ندارند.

از وزارت اقتصاد میخواهم تا کمک کند آنها که خواستار فروش هستند ساز و کار فروش در بورس برای آنها به آسانی فراهم شود

ما برای اینکه ذهن مردم را از محاسبه تبدیل ریال و تومان آزاد کنیم و زندگی مردم را راحت تر کنیم خواهان حذف صفر از پول مای شدیم.
من خودم به آثار تورمی و این چیزها کار نداشتم و هدفم راحتی مردم هست
مردم هم می‌توانند سهام عدالت را بفروشند و اگر هم به پول آن نیاز ندارند، سودش را دریافت کنند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا