سیاست

ایران تحریم‌ها را ستون پنجم ویروس کرونا نامید

اکنون تمام جهان با جنگ جهانی علیه کووید-۱۹ روبرو است. این ویروس بی‌امان و بسیار مسری به عنوان دشمن مشترک کل خانواده بشر، زندگی همه را بدون هیچ گونه تمایز ملیت، نژاد، رنگ، دین و جنسیت تهدید می‌کند

به گزارش آرنا ، نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل متحد، تحریم‌ها را “ستون پنجم” کووید-۱۹ نامید و گفت: هر عملی که توانایی یک ملت را برای مقابله با بحران محدود کند، باعث گسترش این بیماری و تضعیف مبارزه جهانی با همه‌گیری آن می‌شود.

در گزارشی که روز یکشنبه صادر شد، آمده است: اکنون تمام جهان با جنگ جهانی علیه کووید-۱۹ روبرو است. این ویروس بی‌امان و بسیار مسری به عنوان دشمن مشترک کل خانواده بشر، زندگی همه را بدون هیچ گونه تمایز ملیت، نژاد، رنگ، دین و جنسیت تهدید می‌کند.

در گزارش نمایندگی ایران افزوده شده است: در این نبرد مشترک‌، تمام بشریت در یک جبهه قرار دارند اما با وجود تلاش‌های خستگی ناپذیر، طبق گفته سازمان جهانی بهداشت(WHO) ، ویروس به وضوح “در حال سرعت گرفتن” است.

نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد ادامه می‌دهد: ما باید با متحد شدن و فراتر از “ابراز همبستگی” و نشان دادن “همبستگی در عمل” و همچنین همکاری‌های هماهنگ بین المللی، در این نبرد پیروز شویم.

این گزارش اضافه می‌کند: برای موفقیت سریع و پایدار، باید اطمینان حاصل کنیم که هیچ فرد، خانواده، اجتماع یا ملتی عقب نماند زیرا هیچ ملتی نجات نخواهد یافت و در امان نخواهد بود مادامی که همه مردم در دنیا ایمن باشند.

نمایندگی ایران تاکید کرد: تحریم ها به عنوان “ستون پنجم” دشمن عمل می کنند، هر عملی که بتواند توانایی یک ملت را برای مقابله با بحران محدود کند، باعث می‌شود بیماری همچون آتش سوزی گسترش یابد و در نتیجه، مبارزه جهانی علیه همه‌گیری را تضعیف می‌کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا