سیاست

وقتی آمریکا بدش نمی آید کرونا، ایران را زمین‌گیر کند

یک نشریه آمریکایی خاطرنشان کرده تحریم‌های آمریکا در تلاش ایران برای مبارزه با ویروس کرونا اخلال ایجاد می‌کند.

این نشریه در بخشی از این تحلیل خاطرنشان کرده تحریم‌های آمریکا توانایی شهروندان ایران برای دسترسی به اطلاعات لازم درباره این بیماری و نحوه شیوع آن را هم مختل کرده است.

Article 19، یک سازمان مستقر در لندن که خودش را سازمانی طرفدار آزادی بیان و آزادی گردش اطلاعات معرفی می‌کند دوشنبه اعلام کرد ایرانی‌ها به دلیل تحریم‌های آمریکا قادر به دسترسی به پایگاه داده دانشگاه جان‌هاپکینز نیستند.

نیوزویک به نقل از یک مقام ایرانی که خواسته اشاره‌ای به نامش نشود نوشته در حال حاضر ایران قادر است نزدیک به ۹۵ تا ۹۷ درصد از نیازهای خودش را تولید کند.

این مقام ایرانی گفت: «در حال حاضر ایران می‌تواند بین ۹۵ تا ۹۷ درصد از نیازهایش را تولید کند. حتی ایران به سایر کشورهای منطقه دارو صادر می‌کند.»

وی اضافه کرده شهروندان ایران، از جمله جوانان این کشور اخبار بین‌المللی را پیگیری کرده و می‌دانند که آمریکا مسئول تحریم‌ها است.

او تصریح کرد: «یکی از اثرات جانبی رویکرد آمریکا و اروپا به توافق هسته‌ای این بوده که به مردم ثابت شده که تعامل شکست خواهد خورد. پیامی که آنها ارسال کرده‌اند این است که اگر شما با دنیای بیرون تعامل کنید متقابلاً نتیجه‌ای حاصل نخواهد شد. این پیام بسیار بدی است.»


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا