برگزیده هاسیاست

دفاع دوباره پنتاگون از پنهان‌کاری درباره تلفات حمله موشکی ایران

وزارت دفاع آمریکا که به دلیل پنهان‌کاری درباره تلفات حمله موشکی ایران مورد انتقاد قرار گرفته امروز دوشنبه بار دیگر از عملکرد خود پس از آن حمله موشکی دفاع کرد.

ژنرال پاول فردریکس، جراح ستاد مشترک ارتش آمریکا به پایگاه «دیفنس‌وان» گفت: «نشانه‌های ضربه مغزی (TBI) اغلب غیراختصاصی هستند.»

به گفته او این نشانه‌ها موارد مختلف از سردرد گرفته تا سرگیجه، مشکلات حافظه، ضعف در تعامل، اشکال در تمرکز یا خلق تحریک‌پذیر را شامل می‌شوند.

پاول فردریکس با اشاره به انتقادها از پنهان‌کاری‌ها و اطلاع‌رسانی‌های قطره‌چکانی وزارت دفاع آمریکا بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه «عین‌الاسد» در عراق گفت: «افراد زیادی گفته‌اند “چرا ما فوراً همه کسانی که دچار ضربه مغزی شده بودند را شناسایی نکردیم؟” چون علامت‌ها بعضی وقت‌ها کاملاً غیراختصاصی هستند.»

پایگاه دیفنس‌وان ادعا کرده با آنکه نظامیان آمریکا طبق پروتکل‌های پنتاگون مورد معاینه قرار گرفته‌اند بعضی از آنها تا مدت‌ها بعد هیچ نشانه‌ای نداشته‌اند.

فردریکس ادامه داد: «اگر شما ۱۸، ۱۹ یا ۲۰ سال سن داشته باشید و ما به شما آموزش هم داده باشیم به چه چیزهایی توجه کنید، کاملاً ممکن است کسانی باشند که بگویند “من تازه در محل انفجار بوده‌ام و البته ممکن است چند روزی حالم رو به راه نباشد و چند روزی این وضعیت را تحمل می‌کنم.” و بعد چند روز یا هفته بعد می‌آیند ببینند واقعیت چیست.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا، «مارک اسپر»، وزیر دفاع و «مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه این کشور به همراه شماری از دیگر مقام‌های آمریکایی بعد از حمله موشکی ایران به پایگاه عین‌الاسد مدعی شده بودند هیچ آمریکایی در این حمله کشته یا زخمی نشده است.

وزارت دفاع آمریکا از آن زمان به بعد، به صورت تدریجی و در چندین مرحله گفته که نظامیان آمریکا دچار ضربه مغزی شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا در نخستین اعتراف گفته بود که ۱۱ نظامی آمریکا بر اثر حمله نظامی ایران به «آسیب ملایم مغزی» (concussion) مبتلا شده‌اند. پنتاگون اخیراً پذیرفته ۱۰۹ نفر دچار ضربه مغزی (TBI) شده‌اند.

بسیاری ارزیابی‌ها حاکی است انتقام موشکی ایران به کشته شدن شماری از نظامیان آمریکایی منجر شده، اما دولت این کشور هنوز قصد ندارد به این موضوع اعتراف کند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا