سیاستویژه ها

اظهارات جدید ظریف در مورد FATF

ظریف در حاشیه حضور در انتخابات در مورد اف ای تی اف گفت: همه کشورها جز سه رژیم تروریست موافق تمدید مهلت ایران در FATF هستند.

رئیس دستگاه دیپلماسی پس از رای دادن در جمع خبرنگاران در مورد FATF گفت: خوشبختانه همه کشورها به غیر از سه رژیم تروریست موافق تمدید مهلت ایران هستند اما در واقع آمریکا و عربستان سعودی و رژیم اسرائیل که خود هم در حمایت از تروریست نقش دارند، مخالف هستند و امیدواریم خبرهای خوبی بشنویم.

ظریف گفت: ممکن است برخی گلایه‌هایی داشته باشند اما کماکان سرنوشت خودشان را خود تعیین می‌کنند و نمی‌گذارند یک نفر در واشنگتن بنشیند و برای آنها تصمیم بگیرد آن هم کسی که دستش به خون مرد بزرگی چون سردار شهید سلیمانی آغشته شده است.

وی افزود: مردم در رفراندوم تشییع پیکر سردار سلیمانی نشان دادند که با همه تفکرات و دیدگاه‌های مختلف در مقابل قلدری و زورگویی و در واقع تروریسم دولتی ایستادگی می‌کنند، بنابراین انتخابات با همه تفاوت‌ها و ترجیحاتی که داشته و داریم هنوز بهترین راه است تا کشور را قوی کنیم.

وزیر امور خارجه عنوان کرد: با مشارکت در انتخابات امکان این موضوع را به کشور بدهیم که در سطح بین‌المللی سربلند، مقاوم و دلاورانه بایستد تا ایرانی زیباتر برای نسل‌های آینده داشته باشیم.

ظریف در مورد برخی خبرها در مورد تمدید مهلت زمانی FATF نیز اضافه کرد: تقریباً اکثریت قریب به اتفاق سخنرانانی که در طول جلسات روزهای گذشته سخنرانی کردند در همین جهت بوده؛ اما دو کشور و یک رژیم حامی تروریسم که خودشان نیز تروریست هستند و در قالب یک جنایت، ترور شهید سلیمانی را به عنوان تروریسم دولتی انجام دادند. همچنین عربستان که نمونه خاص و عام در حمایت از تروریست ها است، به اضافه رژیم اسرائیل که تروریسم دولتی به نام آنها ثبت شده است، مانع شده اند.

رئیس دستگاه دیپلماسی در پاسخ به سوال یک خبرنگار خارجی در مورد بحث تاثیر انتخابات بر موضوع NPT و برجام گفت: انتخابات جاری انتخابات مجلس است و مجلس جدیدی تعیین خواهد شد. مجلس جدید تصمیمات خود را در مورد این موضوعات خواهد گرفت. ما در کشور همیشه بر اساس فرمت‌های قانونی کارها را انجام داده و به پیش می‌بریم. من نمی‌توانم پیش بینی کنم که پارلمان جدید چه تصمیمی خواهد گرفت. ما انتخاباتی رقابتی داریم که ترکیب آینده مجلس را تعیین خواهد کرد و در نهایت باید منتظر نشست تا آلمان تصمیم خود را بگیرد.

ظریف در پاسخ به یک خبرنگار رسانه خارجی دیگر که در مورد آینده توافق هسته‌ای پرسیده بود نیز اظهار داشت: آینده برجام به طرف های اروپایی و غربی بستگی دارد تا تعهدات خود را در قالب برجام انجام دهند. متاسفانه تاکنون آنها تعهدات خود را اجرا نکرده اند.

وی همچنین با اشاره به اقدامات نیروی انتظامی در برقراری نظم انتخابات نیز عنوان کرد: نیروی انتظامی برای حفظ و حراست و تامین امنیت انتخابات تلاش می‌کند و این مهم است که مردم ببینند، پلیس نظم حوزه های رای گیری را تامین و بی طرفانه کارهای خود را انجام می‌دهد.

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: من از عزیزان نیروی انتظامی که در تمامی کشور این زحمات را می کشند تشکر می‌کنم و امیدوارم اجرشان با خداوند باشد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا