برگزیده هاسیاست

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده «داریوش امان کی» و ۴ متهم دیگر اقتصادی آغاز شد

اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده “داریوش امان کی ” و ۴ متهم دیگر به اتهام اخلال عمده در نظام اقتصادی صبح امروز (شنبه) ۱۹ بهمن ماه در شعبه سوم دادگاه های ویژه مفاسد اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی مقام آغاز شد.

در این جلسه دادگاه، ضمن قرائت کیفرخواست از سوی نماینده دادستان، به اتهامات این متهمان رسیدگی خواهد شد.

جلسه دادگاه در مجتمع ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی برگزار شده است.

براساس این گزارش، قاصی مسعودی مقام رئیس شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی گفت: این پرونده ۱۶ متهم دارد که اتهام ۵ نفر از آنها معاونت و مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی است. میزان تخلفات در این بخش از پرونده بیش از ۶۰ میلیارد تومان است که البته متهم ردیف اول داریوش امان کی یکانی، سابقه محکومیت کیفری دیگری هم در این شعبه دارد که به پرونده گروه آبداران اصفهانی که اخیرا رأی آن صادر شده است.

مسعودی مقام اظهار کرد: متهمان مشارکت و معاونت در اخلال عمده در نظام اقتصادی بازداشت هستند که امروز به اتهامات آنها رسیدگی می شود.

وی یادآور شد: پرونده تخلفات گروه شاملویی و گروه عادلان در بانک سرمایه نیز آماده است که به نوبت رسیدگی خواهد شد. رسیدگی به تخلفات متهمان گروه جهانبانی در پرونده بانک سرمایه نیز تمام شده و در مرحله انشای رأی است.

براساس این گزارش، رسیدگی به پرونده تخلفات ۱۴ هزار میلیارد تومانی بانک سرمایه از بهمن ۹۷ در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی مقام کلید خورد و همچنان ادامه دارد.

تاکنون به این پرونده در چهار بخش با متهمان متعدد رسیدگی و برای متهمان حکم صادر شده است که پرونده داریوش امان کی در بخش پنجم رسیدگی می شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا