سیاستویژه ها

روحانی: هیچ کس بالاتر از قانون و مردم نیست

رئیس جمهور حضور مردم در صحنه، وحدت و یکپارچکی را رمز پیروزی و تضعیف و شکست دیکتاتوری و بدخواهی ها نسبت به ملت ایران دانست و با تاکید بر اینکه “کلید اصلی حل مشکلات جامعه و ایستادگی در برابر دشمنی ها ، حضور و وحدت مردم و اعتماد بین حاکمیت و مردم است”، همگان را به شرکت گسترده در راهپیمایی 22 بهمن دعوت کرد.

اهم سخنان حسن روحانی در جلسه هیات دولت به شرح ذیل است:
هیچ کس بالاتر از قانون و مردم نیست؛ باید در درون خانواده به هم انتقاد کنیم.
فکر نکنیم یک جمع کوچکی هستیم و ما افکار مردم را هدایت می کنیم اگر ما نباشیم مردم گمراه می شوند نه مردم خوب می فهمند، خوب انتخاب می کنند. اساس اسلام هم بر اساس انتخاب مردم است مردم باید برگزینند و انتخاب کنند.
اگر رئیس جمهور انتقادی می کند به معنای دلسوزی در درون خانواده و برای اجرای قانون است.
باید وحدت را حفظ و واقعیات و خدمات دولت را به مردم بگوییم
حضور پرشکوه در راهپیمایی ۲۲ بهمن ضربه دیگری به دشمنان است
کلید اصلی حل مشکلات جامعه و ایستادگی در برابر دشمنی ها، حضور و وحدت مردم و اعتماد بین حاکمیت و مردم است.
اسلامیت و جمهوریت نظام در کنار هم قرار دارند
جمهوریت بدون اسلام در یک زمان کوتاهی به دیکتاتوری تبدیل خواهد شد و اسلامیت بدون جمهوریت باقی نخواهد ماند
اگر تدبیر، اعتدال و جاذبه امام(ره) نبود گروهک ها و تندروها همان اوایل کار، کشور و مردم را قطعه قطعه کرده و انقلاب را به هم می زدند.
تندروها و افراطی‌های آن روز در قالب گروهک‌های چپ و التقاطی ظهور کرده بودند
یادتان است در همان هفته بعد از انقلاب شعار انحلال ارتش را دادند و امام(ره) با قدرت در برابر آنها ایستاد و امام(ره) مقام معظم رهبری را مأمور کرد برای ساماندهی ارتش و از همان روزهای اول هم مقام معظم رهبری از من خواستند که من هم بروم در کنار ایشان ، و ستاد مشترک و ارتش را سامان دادیم.
اگر امام نبود، تندروها به عنوان اینکه مسئول این کارخانه چه بوده و چگونه بود ، شاید یک کارخانه را هم باقی نمی‌گذاشتند. خدا رحمت کند. مرحوم شهید صدوقی در یزد با آن مشی اعتدالی‌اش همه مراکز اقتصادی یزد را حفظ کرد.
علمای معتدل و اگر شهید بهشتی‌ها نبودند، مطهری ها در آن روزهای اول نبودند، اگر خود فکر امام(ره) نبود، اگر آیت‌ الله هاشمی‌ها و مقام معظم رهبری‌ها نبودند که اینها بار سنگین انقلاب را بر دوش داشتند، یک عده تندرو انقلاب را از همان روز اول بهم زده بودند.
به نظر من کلید اصلی مسأله برای حل مشکلات جامعه و ایستادگی در برابر دشمنی‌ها، حضور مردم، وحدت مردم و اعتماد بین حاکمیت و مردم است. یعنی آن سرمایه اجتماعی و نباید بگذاریم این سرمایه‌ها لطمه ببینند.
حوادث می‌گذرد به هر حال مسایل مختلف پیش می‌آید. امروز انتخابات مجلس است و فردا انتخابات ریاست جمهوری و پس فردا انتخابات خبرگان است. باید به هدف و به آثار بلندمدت مسأله نگاه کنیم که وحدت ملی و اعتماد ملی ما است


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا