برگزیده هاسیاست

کینه ترامپ علیه ایران، پلوسی را نگران کرد

رئیس مجلس نمایندگان آمریکااز خصومت‌ورزی ترامپ علیه ایران ابراز نگرانی کرد.

پلوسی که در صحن مجلس نمایندگان حضور داشت گفت: «نماینده‌های کنگره کماکان نگرانی‌های جدی و فوری درباره تصمیم رئیس‌جمهور برای خصومت‌ورزی علیه ایران و نداشتن راهبرد برای ادامه مسیر نگران هستند.»

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا این سخنان را در جریان رأی‌گیری بر سر دو طرح که خواستار کاهش اختیارات ترامپ برای اقدام نظامی ضد ایران هستند مطرح کرد. این مجلس، امروز به هر دو طرح رأی مثبت داد.

طرح نخست که خواستار جلوگیری از تأمین منابع مالی لازم برای اقدام نظامی علیه ایران است با ۲۲۸ رأی موافق و ۱۷۵ رأی مخالف تصویب شد.

طرح دیگر به دنبال لغو قانونی مصوب سال ۲۰۰۲ است که ترامپ از آن برای صدور مجوز ترور سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی استفاده کرده بود که با ۲۳۶ رأی موافق در برابر ۱۶۶ رأی مخالف به تصویب رسید.

پلوسی در ادامه سخنانش گفت: «باید بگوییم هم دولت‌های جمهوری‌خواه و هم دموکرات اختیار کنگره برای اعلان جنگ را ربوده‌اند و حالا این کار به قدری گسترش یافته که عملاً آنچه در قانون اساسی است را از میان برده است.»

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: «اشتهایی برای جنگ در کشور ما وجود ندارد. لازم است در خصوص نحوه درگیر شدن و نحوه محافظت از مردم آمریکا بسیار محتاط باشیم.»


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا