سیاستویژه ها

بازتاب جهانی بیانات رهبرانقلاب در نمازجمعه تاریخ‌ساز تهران

بیشتر رسانه‌های مهم جهان خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در نمازجمعه تهران را پوشش داده و اقدام به پخش زنده این مراسم کردند.

خبرگزاری آمریکایی آسوشیتدپرس ضمن پوشش لحظه به لحظه نماز جمعه امروز تهران نوشت: رهبر عالی ایران که برای نخستین بار پس از سال ۲۰۱۲ نماز جمعه تهران را برپا می کرد گفت که رئیس جمهور دونالد ترامپ دلقکی است که تنها به حمایت از مردم ایران تظاهر می کند. آیت الله خامنه ای حمله به پایگاه‌های آمریکایی، ضربه‌ای به وجهه آمریکا دانست.

خبرگزاری انگلیسی رویترز اعلام کرد، آیت الله “علی خامنه ای”، رهبر عالی ایران، در خطبه های نماز جمعه این هفته تهران گفتند، حملات موشکی ایران به مواضع آمریکا در عراق “سیلی به صورت” آمریکا و نشان دهنده حمایت الهی از جمهوری اسلامی است.

بر اساس این گزارش، آیت الله خامنه ای خاطر نشان کردند: این که ایران این قدرت و توان روحی را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این گونه سیلی بزند، نشان دهنده دست قدرت الهی و “ایام الله” است.

تارنمای شبکه اقتصادی آمریکایی سی ان بی سی نیز به نقل از رهبر انقلاب نوشت که آمریکا ماهیت تروریستی خود را در ترور فرمانده نیروی قدس نشان داد و این ترور مایه ننگ دولت آمریکا است.

خبرگزاری روس اسپوتنیک، پرس اسوسییشن انگلیس و شبکه خبری سی ان ان نیز در گزارش هایی به پوشش مراسم امروز پرداختند.

شبکه خبری العربیه نوشت: (آیت الله) علی خامنه ای رهبر عالی ایران روز جمعه در اولین خطبه نماز جمعه پس از سال ۲۰۱۲ (۱۳۹۰) گفت، روزی که ایران به مواضع آمریکا در عراق حمله کرد، “روز خدا(یوم الله) ” و “ضربه ای به وجهه آمریکا” بود.

رهبر عالی ایران همچنین افزود اعتراضات در ایران بخاطر حمله به هواپیمای اوکراینی با هدف به حاشیه بردن ترور سردار سلیمانی بوده است.

این شبکه سعودی ادامه داد: رهبر عالی ایران ترور سلیمانی را یک رسوایی برای دولت آمریکا خواند و افزود که میلیون ها نفر در ایران و هزاران نفر در عراق پس از ترور سردار سلیمانی عزاداری کردند.

به نوشته العربیه، (آیت الله) خامنه ای گفت: دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا یک دلقک است که وانمود به حمایت از ایرانی ها می کند اما به آنان خیانت می کند.

العربیه ادامه داد: سخنرانی رهبر ایران در بحبوحه سقوط اتفاقی هواپیمای مسافربری اوکراینی و افزایش تنش ها با آمریکا انجام شد. وی آخرین خطبه خود را در فوریه ۲۰۱۲ (بهمن ماه ۹۰) انجام داد درحالیکه اسرائیل را یک غده سرطانی خواند و وعده حمایت از مقابله گران با اسرائیل را داد. رهبر ایران نسبت به حملات آمریکا به ایران بخاطر برنامه هسته ای هشدار داد و گفت آمریکا ۱۰ برابر خسارت خواهد داد.

الجزیره هم به نقل از رهبر انقلاب نوشت: سیلی سپاه به آمریکا ضربه به هیبت ابرقدرتی آمریکا بود.

خطبه‌های رهبر انقلاب در نماز جمعه تهران در شبکه «تی.آر.تی» ترکیه هم بازتاب داشت این شبکه به نقل مقام معظم رهبری اعلام کرد آن روزی هم که موشک‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پایگاه آمریکایی را در هم کوبید و آن روز یکی از ایام‌الله است.

ایت الله خامنه ای افزود: ایران این قدرت را دارد که به یک قدرت متکبر زورگوی عالم این جور سیلی بزند، این نشان‌دهنده دست قدرت الهی است .

بارتاب خطبه‌های رهبر معظم انقلاب در رسانه‌های چین

«شینهوا» خبرگزاری رسمی چین هم در گزارشی ضمن بازتاب سخنان آیت الله خامنه ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در نماز جمعه امروز تهران به نقل از رهبری نوشت ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده سپاه قدس ایران “عمل ناجوانمردانه” ای بود که به اعتبار آمریکا آسیب رساند.

گزارش می افزاید رهبر ایران تاکید کردند آمریکایی ها نتوانستند در میدان نبرد با سردار سلیمانی روبرو شوند به همین دلیل مجبور شدند او را مخفیانه و پنهانی به شهادت برسانند.

رهبر ایران بیان کردند شلیک موشک های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به پایگاه های ایالات متحده در عراق، واکنشی به شهادت سردار سلیمانی و ضربه ای بزرگ به هیبت آمریکا بود.

شینهوا می افزاید رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران در بخش دیگری از بیانات امروزشان از اقدام اخیر انگلیس، فرانسه و آلمان برای فعال کردن مکانیزم حل اختلاف در توافق هسته ای 2015 با ایران انتقاد کردند.

رهبر ایران تاکید کردند مقامات ایران نباید در مذاکرات هسته ای به این کشورهای اروپایی اعتماد کنند زیرا مذاکرات آنها با فریب همراه است این دولت های حقیر در انتظار به زانو در آوردن ملت ایران هستند اما کوچک تر از آنند که ایران را به زانو در آورند.

مقام معظم رهبری با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری اوکراین از مقامات ایران خواستند در مورد این سانحه دردناک تحقیق کنند و ضمن تسلیت به خانواده های قربانیان افزودند لازم است از تکرار چنین حوادث فاجعه آمیز جلوگیری شود.

سایر رسانه های چین از جمله «سی جی تی ان» تلویزیون انگلیسی زبان چین، «سی سی تی وی» تلویریون دولتی چین و رسانه های دیگر مانند گلوبال تایمز، چاینا دیلی و پیپل دیلی هم به بازتاب بیانات مقام رهبری در نماز جمعه امروز پرداختند.

این شبکه نوشت که رهبر ایران در مورد حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی گفت این حادثه تلخی بود که دل ما را به معنای حقیقی کلمه سوزاند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا