سیاستویژه ها

سناتور آمریکایی: ترور سردار سلیمانی معادل ترور وزیر دفاع آمریکا است

سناتور ایالت «کنتیکت» طی اظهاراتی تأکید کرد که اقدام واشنگتن در ترور حاج «قاسم سلیمانی» همانند آن است که ایران وزیر دفاع آمریکا را ترور کند.

«کریس مورفی» سناتور آمریکایی ایالت «کنتیکت» در واکنش به اقدام واشنگتن در ترور سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت که کشتن سلیمانی همانند آن است که ایران وزیر دفاع آمریکا را ترور کند.
بنا به گزارش وبگاه «واشنگتن فری بیکن» مورفی روز گذشته (جمعه) در جمع خبرنگاران ضمن انتقاد از اقدام تروریستی اخیر دولت «دونالد ترامپ» در نزدیکی فرودگاه بغداد گفت: «سؤالی که اینجا مطرح می‌شود، این است که آیا دولت (ترامپ) به این فکر کرده که چطور می‌تواند پیامدهای منفی ناشی از چنین اقدام وحشتناکی را مدیریت کند».

وی سپس تأکید کرد: «این اقدام (آمریکا) معادل آن است که ایران وزیر دفاع آمریکا را ترور کند».

این سناتور آمریکایی همچنین در اظهاراتی مشابه به روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» گفت: «مشخص نیست که ماهیت این اقدام دفاعی بوده یا اینکه اعلام جنگ بوده است. (اما) اگر یک کشور خارجی، وزیر دفاع ما را ترور می‌کرد، ما بدون تردید آن را یک اقدام جنگی تلقی می‌کردیم که نیازمند یک واکنش بیش از حد است».

طبق گزارش پولتیکو، مورفی همچنین تأکید کرد که سلیمانی بعنوان یک «شهید» برای آمریکا خطر بیشتری به همراه دارد و ادامه داد:‌«سؤالی که باید امروز از خود بپرسیم این است که آیا قاسم سلیمانی بعنوان یک فرد زنده برای آمریکا خطر بیشتری داشت یا اینکه بعنوان یک شهید؟ این (اقدام آمریکا) همانند آن است که ایران وزیر دفاع آمریکا را ترور کند».

تلویزیون رسمی عراق بامداد جمعه از شهادت سرلشکر حاج «قاسم سلیمانی»، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و «ابومهدی المهندس»، معاون الحشدالشعبی در حمله آمریکا به نزدیکی فرودگاه بغداد خبر داد.

مقام‌های آمریکایی در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز گفته‌اند که این حمله را برای هدف قرار دادن دو فرد مرتبط با ایران انجام داده‌اند.

مورفی پیش از این نیز در یک پیام توییتری ضمن انتقاد از این اقدام تروریستی آمریکا گفته بود: «سلیمانی دشمن ایالات متحده بود، در این شکی نیست. سوال اینجا است آیا آمریکا بدون مجوز کنگره دومین فرد قدرتمند در ایران را ترور و به صورت دانسته یک جنگ منطقه‌ای بالقوه را آغاز کرده است؟»


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا