برگزیده هاسیاست

روحانی از مالزی عازم ژاپن شد

رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر سه روزه خود به مالزی که بنا به دعوت نخست وزیر این کشور و به منظور شرکت در اجلاس سران کوآلالامپور 2019 انجام شد، در پاسخ به دعوت رسمی نخست وزیر ژاپن ، از کوالالامپور عازم توکیو شد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رئیس جمهوری اسلامی ایران در پایان سفر سه روزه خود به مالزی که بنا به دعوت نخست وزیر این کشور و به منظور شرکت در اجلاس سران کوآلالامپور 2019 انجام شد، در پاسخ به دعوت رسمی نخست وزیر ژاپن ، از کوالالامپور عازم توکیو شد.

رئیس‌جمهور در مدت اقامت در مالزی، علاوه بر حضور و سخنرانی در جمع سران و شرکت کنندگان اجلاس سران کوآلالامپور، طی سخنرانی در میزگرد” اولویت های توسعه و چالشهای جهان اسلام” سیاست ها و راهبردهای منطقه ای و بین المللی جمهوری اسلامی ایران را برای سران و شخصیت های شرکت کننده از جهان اسلام در این نشست تشریح و پیشنهاداتی برای توسعه و پیشرفت جهان اسلام و همچنین مقابله با چالش های پیش روی مسلمانان ارائه کرد.

روحانی همچنین در حاشیه این اجلاس در دیدارهای جداگانه ای با ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی و سلطان عبدالله پادشاه این کشور، رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه و شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر درخصوص مسائل مورد علاقه دوجانبه ، منطقه ای و بین المللی گفت و گو و تبادل نظر کرد.

روحانی در نخستین روز سفر به کوآلالامپور با ایرانیان مقیم مالزی دیدار و در جمع آنان سخنرانی کرد. در این دیدار نمایندگان اساتید دانشگاهی، دانشجویان و بازرگانان به بیان مشکلات خود در این کشور پرداخته و خواستار رفع این مشکلات با کمک رئیس جمهور شدند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا