سیاستویژه ها

نامه محرمانه وزیر کشور به رئیس جمهور درباره حوادث اخیر

سخنگوی دولت در مورد میزان خسارت اغتشاشات اخیر گفت: میزان خسارت توسط آقای رحمانی فضلی امروز طی نامه ای محرمانه به دولت ارسال شده است که باید بررسی شود.

علی ربیعی سخنگوی دولت در رابطه با اظهارات مطهری مبنی بر اینکه دولت و مجلس مخالف طرح اصلاح سوخت بوده و به دستور رهبر انقلاب این اقدام انجام شده است گفت: آنچه رهبر انقلاب بر آن اصرار داشتند اصلاح ساختاری وضعیت اقتصادی کشور و جلوگیری از قاچاق بوده است تا کشور بتواند به سمت صادرات برود و بودجه کشور متکی بر طرفیت های داخلی باشد.

وی افزود: رهبر انقلاب اصرار داشتند اما اصرار به اصلاح ساختاری وضعیت اقتصادی بوده است. مقام معظم رهبری صرفا مصوبه سران قوا را تایید کردند؛ یکبار محضر ایشان رفتند و رهبر انقلاب فرمودند باید هر سه اتفاق نظر داشته باشند، وقتی هر سه قوه امضا کردند، نهایتا مقام معظم رهبری امضای هر سه قوه را امضا و تایید کردند.

ربیعی در رابطه با آمارهای ضد و نقیض بازداشت شدگان و کشته شدگان اغتشاشات اخیر کشور و اینکه آیا آمار به دولت رسیده است؟ گفت: همین امروز با رحمانی فضلی گفتگو داشتم. باید جمع بندی شود و دلایل حضور افراد و تفکیک شهرستان ها و شهرها صورت گیرد. باید در رابطه با میزان جانباختگان و آسیب دیدگان نیز تفکیک صورت گیرد.

سخنگوی دولت تصریح کرد: لازم است از قوه قضاییه تشکر کنم. قوه قضاییه در حال تفکیک است و درخواست این بوده که آزادی ها با سرعت بیشتری صورت گیرد که درحال انجام است. ما در ماجراهای ضعیف تر اقدامات ضعیف تری داشتیم که اینجا از آقای رییسی تشکر می کنم.

وی افزود:دولت تصمیم نهایی را اعلام خواهد کرد. خسارات جبران خواهد شد و میزان خسارت توسط آقای رحمانی فضلی امروز طی نامه ای محرمانه به دولت ارسال شده است که باید بررسی شود.

ربیعی در رابطه با معافیت مالیاتی هنرمندان و سلبریتی ها خاطرنشان کرد: به طور اساسی ما هنوز بحث مالیات را در دولت تصویب نکردیم. دوستان سازمان برنامه و بودجه در قانون این موضوع را آورده بودند که در معافیت های مالیاتی اصحاب فرهنگ را حذف نکنند. این باید قانون شود و در مجلس بررسی شود. تقلیل دادن این موضوع به چند سلبریتی اصلا درست نیست. خیلی سلبریتی ها محترم هستند و خیلی ها هم مورد قبول مردم نیستند. درست نیست که این موضوع به چند سلبریتی تقلیل داده شود.

مطرح شدن این موضوع توسط آقای نوبخت حمایت کلی از اصحاب فرهنگ و هنر بوده است که خیلی هم پول ساز نیستند امادر نهایت تصمیم نهایی با مجلس است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا