سیاستویژه ها

تصویب پروژه های جدید بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی

نماینده دائم ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی از تصویب پروژه های جدید بین ایران و آژانس در حوزه همکاری های فنی خبر داد.

کاظم غریب آبادی سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان ملل و سایر سازمان های بین المللی مستقر در وین، از تصویب چندین پروژه جدید همکاری فنی بین جمهوری اسلامی و آژانس در جریان اجلاس هفته گذشته شورای حکام آژانس خبر داد.
سفیر و نماینده دائم کشورمان در این خصوص اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته و مذاکرات فنی بین سازمان انرژی اتمی کشورمان و آژانس، علاوه بر تداوم اجرای دو پروژه همکاری فنی در حوزه نیروگاهی و درمان سرطان برای سال هال 2020 و 2021، چهار پروژه جدید همکاری فنی نیز برای دوره زمانی 2020 و 2021 برای کشورمان به تصویب رسید. غریب آبادی افزود: این پروژه ها که ارزش مالی اجرای آنها بیش از یک میلیون یورو (تامین از سوی آژانس) خواهد بود، در حوزه های مختلف از جمله ارتقای ایمنی و بهره برداری از راکتورهای تحقیقاتی هسته ای، ارتقای ظرفیت انسانی در حوزه سوخت هسته ای، ارتقای ظرفیت تولیدکنندگان در زمینه غلات اصلی، و همچنین مدیریت پسماندها می باشد.
گفتنی است برنامه همکاری های فنی، یکی از مهمترین حوزه های همکاری آژانس با کشورهای عضو، به ویژه کشورهای در حال توسعه است که هدف از آن، ارتقاء و بهبود وضعیت و استانداردها در حوزه های مختلف از جمله بهداشت، درمان، تغذیه، کشاورزی، ایمنی و امنیت، صنعت و غیره است. در مجموع، موضوعات تحت پروژه های همکاری فنی توسط آژانس، 30 حوزه را در برمی گیرد که بهداشت، تغذیه و کشاورزی، و ایمنی و امنیت به ترتیب بالاترین اولویت های همکاری بین آژانس و کشورهای عضو را تشکیل می دهند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا