اقتصاد

حراج سکه در مرکز مبادله باعث کاهش حباب‌ سکه خواهد شد؟

بنابر اعلام مسئولان از امروز ۱۳ اسفند عرضه سکه در مرکز مبادله عملیاتی می‌شود؛ اقدامی که به گفته کارشناسان می‌تواند بر حباب سکه اثرگذار باشد.

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا، بحث عرضه سکه در مرکز مبادله ارز و طلای ایران موضوعی بود که حوالی دی ماه رئیس کل بانک مرکزی در خصوص آن نکاتی را مطرح کرده بود تا این که سرانجام ۸ اسفند مدیر عامل مرکزی مبادله ارز و طلای ایران اعلام کرد: عموم مردم می‌توانند برای خرید سکه‌های عرضه شده در حراج روز ۱۳ اسفندماه مرکز مبادله ارز و طلای ایران شرکت کنند.

بر این اساس نخستین جلسه حراج سکه طلا امروز یکشنبه ۱۳ اسفند ماه ۱۴۰۲، برگزار خواهد شد که در این روز ربع سکه بهار آزادی ضرب سال ۱۳۸۶ بانک مرکزی عرضه می‌شود و هر متقاضی مجاز به ثبت سفارش حداکثر ۵ قطعه است. متقاضیان خرید همه اشخاص حقیقی با تابعیت ایرانی بالای ۱۸ سال تمام شمسی هستند.

همچنین بنابر اعلام مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ارز و طلای ایران، متقاضیان شرکت در حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران می‌توانستند از بامداد روز گذشته یعنی شنبه ۱۲ اسفند ماه وارد سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران به آدرس market.ice.ir شده و فرآیند ثبت نام و احراز هویت خود را انجام دهند. افرادی که یکبار در سامانه فرایند احراز هویت را با موفقیت انجام داده اند، دیگر نیازی به احراز هویت مجدد ندارند و می‌توانند با نام کاربری و رمز عبور خود وارد سامانه شوند.

گفتنی است، متقاضیان می‌توانند از طریق آدرس اینترنتی www.market.ice.ir وارد سامانه معاملات طلای مرکز مبادله ایران شوند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا