اقتصاد

سهامداران سهام عدالت در احراز هویت تعجیل کنند

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی گفت: سهامداران در صورت تعجیل در احراز هویت در سامانه سجام قطعاً در فرآیند کاری پیشتر خواهند بود.

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا، علیرضا ماهیار معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سهامدارانی که می‌خواهند در مجامع الکترونیک حضور یابند و یا سود دریافت نمایند می‌بایست شماره شبای خود را در سامانه سجام به ثبت برسانند و داخل بازار سرمایه یک بار احراز هویت شده باشند.

وی افزود: در زمان حاضر برخی از نهادهای مالی و کارگزاری‌ها به‌صورت رایگان اقدام به ثبت‌نام و احراز هویت سهامداران سهام عدالت نمودند.

علیرضا ماهیار از ثبت‌نام 174 هزار نفر از روز پنج‌شنبه تاکنون خبر داد و ابراز کرد: 60 درصد افراد از طریق سامانه الکترونیکی و غیرحضوری مبادرت به ثبت‌نام نمودند که مجموع ثبت‌نام‌کنندگان به 23 میلیون نفر رسیده است.

وی در خصوص ازدحام افراد در فرآیند ثبت‌نام نیز اظهار کرد: با توجه به اطلاع‌رسانی گسترده از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و شبکه‌های رسانه ملی مبنی بر ورود سهامداران سهام عدالت به‌روش غیرمستقیم به باشگاه بزرگ بازار سرمایه، تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در سامانه سجام برای احراز هویت به 7 برابر رسید.

معاون فناوری و توسعه نوآوری شرکت سپرده‌گذاری مرکزی ادامه داد: این افراد با دریافت کد بورسی فعال، از طریق درگاههای مختلف به آخرین اطلاعات و وضعیت سهام خود دسترسی خواهند داشت.

وی از انتخاب اعضای هیئت مدیره در شرکت‌های بورسی و سرمایه گذاری خبر داد و گفت: بسیاری از سهامداران ضمن ثبت‌نام در سامانه سجام تمایل دارند به‌عنوان کاندیدای هیئت مدیره شرکت نمایند وبه همین منظور برای تأیید صلاحیت از طریق شرکت بورس و اوراق بهادار نیز اقدام نموده‌اند که پیش‌بینی می‌شود تا اوایل بهمن ماه تعداد زیادی از هموطنان ما به این جامعه بزرگ ملحق شوند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا