اقتصاد

زنگنه: با رفع تحریم، صادرات نفت در بودجه ۱۴۰۰ محقق می‌شود

نایب رئیس کمیسیون بودجه گفت: طبق گفته وزیر نفت در صورت رفع تحریم‌ها، میزان پیش بینی شده برای صادرات نفت در بودجه۱۴۰۰ محقق می‌شود

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا، حجت الاسلام محمدرضا میرتاج الدینی با اشاره به حضور وزیر نفت در جلسه امروز کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: طبق گزارش وززیر نفت، مجموع تولید نفت و میعانات گازی ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بشکه در روز است که حدود ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه در روز مصرف داخلی است و ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز نیز برای صادرات پیش بینی شده است.

وی بیان کرد: همچنین در این جلسه نمایندگان مجلس از وزیر نفت سئوال کردند که آیا پیش بینی میزان صادرات نفت در سال آینده محقق می‌شود که وی پاسخ داد که ما به شرط رفع تحریم‌ها این عدد را گذاشته ایم و اگر شرایط بهتر شد، پیش بینی صادرات نفت از بودجه سال آینده محقق می‌شود و اگر شرایط محقق نشود، در ازای آن اوراق مشارکت خواهیم فروخت.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این حجم صادرات، حدود ۲۵ درصد بودجه سال ۱۴۰۰ را تامین می‌کند که حدود ۳۰۰ هزار میلیارد تومان است.

میرتاج الدینی گفت: البته این در صورتی است که نرخ تسعیر ارز دولتی برای کالا‌های اساسی ۱۱.۵ هزار تومان باشد و نرخ تسعیر برای شرکت‌های دولتی ۱۷ هزار تومان باشد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا