اقتصاد

کاهش ۱۶ درصدی مشترکان پرمصرف با اجرای طرح برق امید

سخنگوی صنعت برق کشور گفت: همزمان با اجرای طرح برق امید ۱۶ درصد از مشترکان پرمصرف برق، به جرگه کم مصرفان پیوسته‌اند

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا ، مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به تخفیف صد درصدی برق کم مصرف‌ها گفت: ۲۹ میلیون مشترک خانگی در کشور وجود دارند که حدود ۳۰ درصد از آن‌ها براساس اطلاعات ثبت شده در سال‌های ۹۷ و ۹۸، مشمول این طرح خواهند شد (۵ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک). این در حالی است که سایر مشترکان نیز می‌توانند با کاهش مصرف خود مشمول تخفیف‌های صد درصدی بهای برق شوند.

۳۰ درصد مردم پول برق پرداخت نخواهند کرد

او ادامه داد: پیش بینی ما این است که تا پایان امسال ۳۰ درصد مشترکان مشمول طرح برق امید می‌شوند و قرار است در این دوره برق این گروه از مشترکان رایگان شود.

به گفته این مقام مسئول هدف این طرح کاهش رفاه خانوار نیست بلکه قرار است با اجرای این طرح همراه با آموزش و آگاه سازی، رفتار مصرفی مشترکان اصلاح شود.

رجبی مشهدی بیان کرد: خوشبختانه با اجرای موفق طرح برق امید در کشور ۱۶ درصد از مشترکان پرمصرف، استفاده از برق را کاهش داده و به جرگه کم مصرفان پیوسته‌اند.

سخنگوی صنعت برق کشور بیان کرد: اولین دوره اجرای طرح برق امید آذر ماه به اتمام می‌رسد و پس از آن می‌توانیم تعداد مشترکان خوش مصرف و پر مصرف را مشخص کنیم.

رجبی مشهدی اضافه کرد: به طور کلی طرح برق امید مخصوص مشترکان خانگی است و الگو‌های آن نیز از عملکرد خود مردم در سال‌های گذشته استخراج شده و در این زمینه تخفیف ۱۰۰ درصدی بهای برق برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

او در ادامه با بیان اینکه ۳۶ میلیون مشترک برق در کشور وجود دارند که از این میان نزدیک به ۳۰ میلیون مشترک خانگی هستند، افزود: براساس آمار‌ها ۸.۵ میلیون مشترک خانگی در گروه کم مصرف‌ها و ۴.۵ میلیون مشترک نیز جزو مشترکان پرمصرف قرار دارند و الباقی هم مشترکانی هستند که در گروه خوش مصرف‌ها تقسیم بندی می‌شوند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا