اقتصاد

وزیر نیرو از بازگشایی ۱۴۰ پروژه صنعت برق به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در سال ۹۹ خبر داد

اردکانیان وزیر نیرو گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۰ پروژه به ارزش ۵۰ هزار میلیارد تومان در صنعت آب و برق افتتاح شده است.

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا، رضا اردکانیان وزیر نیرو در آیین افتتاح طرح‌های برقی ۳ استان کشور که از طریق ویدئو کنفرانس برگزارشد، گفت: امروز ۶ هزار میلیارد تومان طرح‌های صنعت برق به عنوان یکی دیگر از زیرساخت‌های کشور در ۳ استان خراسان رضوی، خوزستان و سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری می‌رسد.

او ادامه داد: در نیروگاه‌های حرارتی از اوایل انقلاب تا سال ۹۲ چیزی بالغ بر ۶۲ هزار مگاوات ایجاد شد که این بدین معنی است که متوسط سالیانه یک هزار و ۷۷۰ مگاوات در طول ۳۵ سال از نیمه ۹۲ بوده است.

اردکانیان تصریح کرد: از سال ۹۲ هم تا پایان دولت دوازدهم ۲۰ هزار مگاوات به این ظرفیت اضافه شده و این بدان معناست که با توجه به امکانات فراهم شده در دوران جنگ اقتصادی ۴۰ درصد افزایش ظرفیت ثبت شده است.

اردکانیان بیان کرد: در سال ۹۹ ظرفیت نیروگاهی ۳۲۰ مگاواتی داریم که در بخش نیروگاه‌های تجدید پذیر هم تا سال ۹۲، ۳ هزار و ۳۷۰ مگاوات ظرفیت جدید بعد از انقلاب ایجاد شد و از سال ۹۲ تا نیمه ۱۴۰۰ هم ۳۲۵ مگاوات به این ظرفیت اضافه می‌شود که سالیانه ۳۸۰ مگاوات است.

او گفت: با توجه به شرایط جنگ اقتصادی ۲ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه حقیقی در کشور نصب و راه اندازی شده است و هم چنین توانسته‌ایم با کمک مردم در تمامی بخش‌ها در سه سال اخیر، نیروگاه مجازی به مدار تولید بیاوریم.

وزیر نیروگاه افزود: به طور کلی این بدین معناست که در سال‌های گذشته بیش از ۵ درصد اوج بار داشتیم یعنی سالی ۳ هزار مگاوات باید اضافه شود که خوشبختانه توانسته‌ایم از این سال‌ها بدون خاموشی عبور کنیم.

وزیر نیرو مطرح کرد: در واقع برای ۳ هزار مگاوات برق باید ۴ هزار مگاوات نیروگاه جدید با هزینه‌ ۳ میلیارد تومان صرف کرد و خوشبختانه طی دوسال گذشته ۵.۰۲ درصد هم با توجه به صادرات برق صرفه جویی داشته‌ایم.

اردکانیان اضافه کرد: تا امروز هم ۱۴۰ پروژه از ۲۵۰ پروژه که در سال ۹۹ در هفته پویش الف ب ایران در نظر گرفته‌ایم به بهره‌برداری رسیده است.

او گفت: امروز هم ۲۵ پروژه با سرمایه گذاری ۵۶ هزار میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد، ما در بخش آب در این دوران هم ۶/۷ میلیارد یورو از طریق سرمایه گذارای غیر دولتی جذب کرده‌ایم.

وزیر نیرو بیان کرد: خوشحالیم که امروز اولین توربین بادی میل نادر هم به مدار بهره برداری می‌رسد که هر توربین ۵ هزار مشترک را می‌تواند جوابگویی کند که این خود معادل ۳ کارخانه سیمان است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا