اقتصاد

ثروت جف بزوس از ۲۰۰ میلیارد دلار گذشت

در ماه های اخیر تقریبا در هر هقته ثروت بزوس به رکوردهای جدیدی رسیده است و به طور متوسط وی در دو ماه اخیر در هر هفته دو میلیارد دلار ثروتمندتر شده است

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا ، انتشار اخبار مثبت از صورت درآمدی شرکت آمازون بار دیگر قیمت سهام آن را افزایش داد و این افزایش قیمت سهام باعث شد تا ثروت جف بزوس- مدیرعامل و بنیان گذار این شرکت از ۱۸۸ میلیارد دلار به ۲۰۵ میلیارد دلار برسد تا بدین ترتیب وی به نخستین فردی تبدیل شود که بالای ۲۰۰ میلیارد دلار ثروت در اختیار دارد.

ارزش هر سهم شرکت آمازون در معاملات بورس نیویورک با ۱.۲ درصد افزایش به ۳۳۴۶ دلار رسید و جف بزوس که مالک ۱۱ درصد سهام این شرکت است به لطف این افزایش موفق شد تنها در چند ساعت میلیاردها دلار به ثروتش اضافه کند.

در ماه های اخیر تقریبا در هر هقته ثروت بزوس به رکوردهای جدیدی رسیده است و به طور متوسط وی در دو ماه اخیر در هر هفته دو میلیارد دلار ثروتمندتر شده است. شیوع کرونا و باقی ماندن مردم در خانه ها، استفاده از فروشگاه های اینترنتی را به شدت افزایش داده و این مساله فرصتی طلایی را برای آمازون فراهم کرده است تا به سودآوری هنگفتی برسد. تنها در سه ماهه دوم امسال و زمانی که شمار زیادی از شرکت ها تا آستانه ورشکستگی پیش رفتند، آمازون حدود ۹۰ میلیارد دلار درآمد کسب کرد. انتظار می رود بزوس در سال های آینده و به شرط حفظ سهام خود در آمازون به نخستین فرد تیلیاردر در تاریخ تبدیل شود.

البته بزوس تنها فردی نبوده که شاهد افزایش محسوس ثروت خود از زمان شیوع کرونا بوده است. بیل گیتس- بنیان گذار مایکروسافت، مارک زاکربرگ- بنیان گذار فیس بوک و الون ماسک- بنیان گذار خودروسازی تسلا از جمله افرادی بوده اند که با افزایش محسوس ثروت خود، جایگاه خود در فهرست میلیاردرهای جهان را بهبود بخشیده اند. در حال حاضر مجموع ثروت ۱۲ فرد ثروتمند آمریکا چیزی حدود یک تریلیون دلار برآورد می شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا