اقتصاد

سهمیه کدام کارت‌های سوخت باطل می‌شود؟

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کشور در خصوص باطل شدن سوخت برخی از کارت‌های سوخت خودرو‌ها توضیحاتی داد

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا ، فاطمه کاهی در خصوص باطل شدن سهمیه کارت سوخت گفت:اگر فردی در فروردین ماه درخواست کارت سوخت بدهد و در اردیبهشت کارت برای وی صادر شود، سهمیه سوخت آن شخص از زمان صدور کارت شارژ می‌شود.

او ادامه داد: افرادی که کارت سوخت ندارند می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کنند و از زمانی که کارت برای فرد صادر شود سهمیه سوخت نیز به آن تعلق می‌گیرد.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در خصوص افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده‌اند و در خواست کارت المثنی دارند،گفت: سهمیه کارت سوخت این دسته از افراد در صورتی که هنگام مفقودی مورد سوء استفاده قرار نگرفته باشد در کارت حفظ می شود، در واقع این افراد می‌توانند از سهمیه‌های گذشته خود استفاده کنند و مشکلی در این راستا وجود ندارد.

کاهی در ادامه در خصوص نحوه پیگیری کارت هوشمند سوخت افزود: متقاضیان کارت‌های هوشمند سوخت ابتدا باید وارد سایت www.epolice.ir شده و سپس روی گزینه کارت سوخت کلیک کنند. بعد در قسمت پیگیری صدور کارت سوخت نسبت به وارد کردن نوع و شماره پلاک خودرو اقدام و روی گزینه پیگیری کارت سوخت کلیک کنند.

او گفت:در این قسمـت، شماره مرسوله پستی نشان داده می‌شود که با کلیک روی گزینه شرکت پست که به رنگ آبی نوشته شده، وارد سامانه رهگیری مرسولات می‌شوید و با فعال کردن گزینه جست‌وجو، وضعیت کارت سوخت مشخص می‌شود.

سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بیان کرد: متقاضیان به منظور اطلاع دقیق از وضعیت کارت سوخت هم با کلیک روی گزینه مشاهده جزئیات کامل مرسوله می‌توانند از آخرین وضعیت کارت خود باخبر شوند.

کاهی گفت: هم‌چنین افرادی که کارت سوخت آن‌ها از سال ۱۳۹۴ صادر و در باجه‌های معطله پست مانده، می‌توانند در قسمت رهگیری مرسوله پستی آن را پیگیری کنند و با در دست داشتن کارت شناسایی معتبر و کارت و سند خودرو به اداره پست مورد نظر خود مراجعه و کارت سوخت خود را دریافت کنند.

او ادامه داد: اگر کارت سوخت مربوط به خودرو‌های نوشماره و یا ثبت‌نامی در سایت دولت همراه (GSB) باشد، مالکان باید مبلغ مصوب شده را بابت هزینه صدور کارت سوخت به متصدی تحویل دهنده کارت سوخت بپردازند


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا