اقتصاد

حقوق کارگران هفت‌تپه علیرغم وعده مسئولان، هنوز واریز نشده است

اگرچه معاون وزیر کار از الزام کارفرما به واریز حقوق معوقه کارگران هفت‌تپه حداکثر تا دهم مردادماه خبر داده بود اما نه تنها حقوق معوق واریز نشد بلکه حقوق تیر هم هنوز واریز نشده است

  ‌به گزارش سرویس اقتصاد آرنا ، یکی از تجمعات اعتراضی کارگران کشور که نزدیک به ۵۰ روز از آن می‌گذرد، مربوط به کارگران شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه در استان خوزستان است.

صاحبان سهام این شرکت که با تخلفات مالی مواجه بودند، از اردیبهشت‌ماه واریز حقوق کارگران را متوقف کرده‌اند.

کارگران نیز در اعتراض به این موضوع یا دست از کار کشیدند یا اقدام به تجمع مسالمت‌آمیز مقابل دفتر نماینده شوش در مجلس و یا شرکت و … کردند.

در واکنش به این مساله، حاتم شاکرمی معاون روابط کار وزارت کار اعلام کرد که کارفرمای شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه متعهد شده حقوق و مزایای اردیبهشت و خرداد ۹۹ را بلافاصله پس از رفع مسدودی حساب شرکت و حداکثر تا دهم مرداد ماه پرداخت کند.

با این حال، پی‌گیری‌ها حکایت از آن دارد که نه تنها حقوق معوق کارگران هفت‌تپه مربوط به ماه‌های اردیبهشت و خرداد واریز نشده بلکه حقوق تیر هم پرداخت نشده است و به این ترتیب حقوق معوق کارگران این شرکت به سه ماه رسیده است.

البته لازم به ذکر است که اعتراضات کارگران هفت‌تپه صرفاً مربوط به حقوق معوق نمی‌شود بلکه این افراد به وضعیت خصوصی‌سازی و آینده این شرکت نیز معترض هستند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا