اقتصاد

قیمت مرغ به ۱۲ هزار تومان کاهش یافت

چهارآیین درباره تاثیر خرید تضمینی و صادرات مرغ بر بازار بیان کرد: خرید تضمینی و صادرات ناچیز مرغ در قبال بازار وسیع ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتنی میزانی نیست که بر تعادل قیمت در بازار اثر بگذارد

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا ، کارشناس صنعت طیور از استمرار روند کاهشی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: متوسط قیمت هر کیلو مرغ زنده در مرغداری ۸ هزار تومان و مرغ آماده به طبخ در خرده فروشی‌ها ۱۱ هزار و ۸۰۰ تا ۱۲ هزار تومان و در برخی نقاط تا ۱۲ هزار و ۳۰۰ تومان است.

برومند چهار آیین افزود: با توجه به مازاد تولید و اثرات طبیعی ناشی از کرونا، مرغداران در حاشیه زیان هستند.

چهارآیین درباره تاثیر خرید تضمینی و صادرات مرغ بر بازار بیان کرد: خرید تضمینی و صادرات ناچیز مرغ در قبال بازار وسیع ۲ میلیون و ۴۰۰ هزارتنی میزانی نیست که بر تعادل قیمت در بازار اثر بگذارد.

عضو اتحادیه مرغداران گوشتی ادامه داد: علی رغم دستور وزیر جهاد کشاورزی، دستورالعمل‌های خرید مستقیم از مرغداران صورت نگرفت که این امر صنعت مرغداری را گرفتار کرده است.

وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۱۶ هزار و ۵۰۰ تا ۱۷ هزار تومان اعلام کرد و گفت: با وجود افزایش قیمت مصوب ذرت و سایر هزینه‌های تولید اعم از حمل و نقل و پشت بارنامه، قیمت فروش اختلاف معناداری با هزینه تولید دارد.

این مقام مسئول در پایان با اشاره به اینکه بازار نهاده‌های دامی همچنان نابه سامان است، تصریح کرد: در حال حاضر هر کیلو ذرت در بازار سیاه با قیمت ۲ هزار و ۵۰۰ تا ۲ هزار و ۶۰۰ تومان و کنجاله سویا بالای ۵ هزار تومان عرضه می‌شود که این امر در افزایش قیمت تمام شده تولید تاثیر بسزایی دارد چرا که پشتیبانی امور دام به ازای هر قطعه ۱۰۰ گرم سویا و ۳۰۰ گرم ذرت می‌دهند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا