اقتصاد

سهام عدالت بین ۷ تا ۱۶ میلیون تومان ارزش دارد

جهانگیری، گفت: سهام عدالت با نرخ‌های امروز بین ۷ تا ۱۶ میلیون تومان ارزش دارد که افراد از محل فروش آن می‌توانند تا حدودی مشکلات خود را برطرف کنند

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا ، اسحاق جهانگیری امروز در نشستی با مسئولان نظام بانکی و هیئت عامل بانک مرکزی با اشاره به تصمیم برای آزادسازی سهام عدالت گفت: امروز ۵۰ میلیون نفر جمعیت کشور از این سهام برخوردارند که ارزش شرکت های بورسی آن به حدود ۴۰۰ هزار میلیارد تومان می رسد.

وی افزود: در برخی از خانوارها ۵ عضو خانواده از این سهام برخوردار هستند.

جهانگیری با بیان اینکه امسال حداقل به ۳۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی و مواد اولیه نیاز داریم گفت: باید حمایت ویژه‌ای از صادرکنندگان داشته باشیم تا بتوانند در تامین این میزان ارز به دولت کمک کنند.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

وی با بیان اینکه سال گذشته سیستم بانکی ۹۷۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت کرده است افزود: انتظار داریم امسال به ویژه در بخش مسکن تمرکز بیشتری ایجاد شود تا بتوانیم یک میلیون واحد مسکونی به بهره برداری برسانیم.

جهانگیری با بیان اینکه مطالبات غیرجاری بانک‌ها به ۹ درصد کاهش یافته است، گفت: بانک ها باید افراد خوش حساب را از افراد سودجو جدا کنند و به آنها فرصت بدهند، اما در مقابل افراد سودجو که گردن کلفتی می‌کنند محکم بایستند.

وی از بانک ها خواست برای ارائه تسهیلات ۵۰ هزار میلیارد تومانی به همه بنگاه هایی که از کرونا آسیب دیده اند سخت گیری نکنند.
جهانگیری با اشاره به نحوه تامین منابع بودجه امسال گفت: برداشت از ذخایر بانک مرکزی خط قرمز دولت است.

وی افزود: مهمترین راه تامین نیازهای بودجه ای دولت انتشار اوراق مالی است که برنامه ریزی شده امسال بیش از ۸۰ هزار میلیارد تومان این اوراق منتشر شود.

جهانگیری با بیان اینکه مجموعه دارایی‌های دولت به ۷۰۰۰ هزار میلیارد تومان می‌رسد گفت: امروز در بازار سرمایه فرصت خوبی فراهم شده است و دولت اصرار دارد شرکت‌هایی که قابلیت دارند در بورس عرضه شوند و بانک‌ها نیز در این زمینه باید همکاری کنند.

وی با اشاره به رکود اقتصاد جهانی به خاطر بیماری کرونا گفت: در سال گذشته ما با دنیا ۱۰۰ میلیارد دلار مبادلات داشته ایم که باید در محاسبات گنجانده شود ضمن اینکه کاهش بی سابقه قیمت نفت باعث شده قیمت نفت اوپک به زیر ۲۰ دلار کاهش یابد.

وی افزود: در این شرایط باید با برنامه‌ریزی مناسب از آسیب‌پذیری قشرهای مختلف جلوگیری شود و ضمن افزایش تاب‌آوری اقتصاد بتوانیم برنامه‌های جهش تولید را محقق کنیم.

جهانگیری با اشاره به مدیریت خوب بانک مرکزی گفت: در سال گذشته شاهد روند کاهنده تورم و رشد مثبت اقتصاد غیر نفتی بودیم ضمن اینکه در سال های اخیر سالانه ۴۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

وی همچنین به ایجاد سامانه های کنترلی در نظام بانکی اشاره کرد و افزود: این سامانه‌ها تا حدود زیادی دغدغه های فساد در سیستم بانکی را از بین می برد.

وی گفت: با این حال همچنان زمین و پول دو موضوع اصلی ایجاد فساد در کشور است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا