اقتصاد

قیمت نفت برای ششمین روز متوالی رشد کرد

هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت روز سه‌شنبه در بازارهای آسیایی به بالاترین سطح شش هفته گذشته رسید و با رشد ۷٫۶ درصدی، با قیمت ۲۱٫۷۴ دلار معامله شد

آرنا نیوز :: با افزایش خوش‌بینی‌ها نسبت به رشد تقاضا به‌دلیل بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در برخی کشورها، قیمت نفت در معاملات روز سه‌شنبه رشد کرد.

به گزارش سرویس اقتصاد آرنا ،به‌دنبال بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در بعضی کشورهای اروپایی و آسیایی و همین‌طور برخی ایالت‌های آمریکا، قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت خام وست‌تگزاس اینترمدیت روز سه‌شنبه در بازارهای آسیایی به بالاترین سطح شش هفته گذشته رسید و با رشد ۷٫۶ درصدی، با قیمت ۲۱٫۷۴ دلار معامله شد.

همچنین نفت خام برنت برای ششمین روز متوالی رشد کرد و به ۲۸٫۴۸ دلار در هر بشکه رسید.

برداشته شدن قرنطینه و محدودیت‌ها در برخی از کشورها چون ایتالیا، اسپانیا، فنلاند، هند و تایلند موجب شده چشم‌اندازها از تقاضا برای نفت تا حدودی بهبود یابد.

بر اساس برآوردهای صورت‌گرفته از سوی تحلیلگران، تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا، تقاضا برای نفت در ماه آوریل حدود ۳۰ درصد کاهش یافته است و احتمالا روند بهبود تقاضا به‌کندی صورت خواهد گرفت. به‌ویژه آنکه انتظار می‌رود ایرلاین‌ها طی چند ماه آینده فعالیت‌های خود را آغاز نکنند.

رشد قیمت نفت در حالی آغاز شد که از روز جمعه (اول ماه می) توافق کاهش تولید اوپک پلاس اجرایی شده است.

بر اساس این توافق قرار است کشورهای اوپک به رهبری عربستان سعودی و متحدان غیراوپکی آنها به رهبری روسیه، روزانه و در مجموع ۹٫۷ میلیون بشکه از تولید خود را کاهش دهند.

رشد قیمت نفت همچنین افزایش ارزش ارزهای کالایی در برابر دلار آمریکا را به‌دنبال داشت. شاخص دلار در معاملات امروز بازارهای آسیایی با افت ۰٫۸ درصدی مواجه شد. با این حال، تنش‌های جدید میان دو اقتصاد بزرگ جهان از افتِ بیشتر دلار جلوگیری کرد


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا