اقتصاد

مهم‌ترین خواسته جامعه کارگری در هفته کارگر

یک کارشناس حوزه کار بهبود وضع معیشت کارگران و جلوگیری از واردات بی رویه کالا را مهم‌ترین خواسته جامعه کارگری در هفته کارگر عنوان کرد.

به گزارش آرنا ، یک کارشناس حوزه کار بهبود وضع معیشت کارگران و جلوگیری از واردات بی رویه کالا را مهم‌ترین خواسته جامعه کارگری در هفته کارگر عنوان کرد.

حمید نجف اظهار کرد: جامعه شریف و زحمتش کارگری توقع زیادی ندارد و داشتن یک زندگی ساده و بدون تجمل که در آن از حقوق و حداقل های قانون کار برخوردار باشد را جزو کمترین خواسته ها و مطالبات خود می‌داند.

وی ادامه داد: علیرغم آنکه در سالهای اخیر بیشترین آسیب را از شرایط اقتصادی و افزایش هزینه ها و برخی سوء مدیریتها دیده‌اند اما این مساله باعث نشده از کار و تولید دست بردارند و در موقعیتهای مختلف در صحنه حاضر شده‌اند.

کارگران موتور محرکه تولید و اشتغال

نجف با اشاره به نامگذاری امسال به نام” جهش تولید” گفت: مقام معظم رهبری در سالهای اخیر روی مباحث اقتصادی و خودکفایی در اقتصاد تاکید داشته و دارند و این موضوع از باب رابطه بین کارگر و کارفرما حایز اهمیت است؛ چرا که کارگران، موتور محرکه تولید و اشتغال هستند و باید انگیزه لازم برای جهش تولید را داشته باشند و کارفرمایان باید این انگیزه را به کارگران بدهند و در جهت بهبود وضع معیشتی آنها بکوشند.

جلوگیری از واردات بی رویه کالا به کشور

وی جلوگیری از واردات بی رویه کالا را یکی از خواسته‌های جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: یک سری اجناس هستند که می‌توانیم در داخل تولید کنیم و نیازی به واردات آنها نداریم ولی به دلیل برخی سیاستگذاری ها، اجازه واردات آنها را می دهیم در حالی که با این کار تولید داخلی را دچار مشکل و کارگران را بیکار می کنیم لذا سیاستگذاران باید توجه داشته باشند به محصولاتی که توان تولید آنها در داخل وجود دارد مجوز واردات ندهند تا تولیدکننده داخلی و کارگر از این مساله آسیب نبینند.

اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی به کالاهای لوکس وغیر ضرور!

این کارشناس حوزه کار تصریح کرد: در مساله ارز ۴۲۰۰ تومانی که اخیرا مطرح شد، دولت این ارز را برای موارد خاص مثل تامین داروی بیماران اختصاص داده است ولی متاسفانه در گزارشها می بینیم که ارز ۴۲۰۰ تومانی به اجناسی که نیازی به آن نداریم اختصاص یافته یا صرف خرید کالاهای لوکس و تجملی شده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا