اقتصاد

خرید ۲۴ هزار تن مرغ از مرغداران در فروردین 99

شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام کرد که این شرکت در یک ماه گذشته (فروردین ۹۹) ۲۴ هزار تن مرغ مازاد مرغداران را خریداری و وجه آن را نقداً به مرغداران و تولید کنندگان پرداخت کرده است

آرنا نیوز :: شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام کرد که این شرکت در یک ماه گذشته (فروردین ۹۹) ۲۴ هزار تن مرغ مازاد مرغداران را خریداری و وجه آن را نقداً به مرغداران و تولید کنندگان پرداخت کرده است.

به گزارش آرنا ، شرکت پشتیبانی امور دام کشور اعلام کرد: براساس منویات مقام معظم رهبری در حمایت از رونق تولید و همچنین شعار سال جهش تولید این شرکت با تمام توان در حال خرید مرغ مازاد مرغ داران است؛ به نحوی که فقط در (فروردین ۹۹) ۲۴/۰۰۰ تن مرغ مازاد مرغداران را خریداری و درقالب ذخایر استراتژیک خود نگهداری کرده ضمن اینکه ۹,۵۰۰ میلیارد ریال به تولیدکنندگان پرداخت شده است.

همچنین بر اساس این آمار در سال گذشته (۱۳۹۸) نیز بیش از ۵۰/۰۰۰ تن مرغ مازاد از مرغداران خریداری کرده بود. بنابراین به منظور تقویت و استمرار تولید داخلی تا کنون بیش از ۷۵/۰۰۰ تن مرغ مازاد تولیدی توسط دولت خریداری گردیده است.

پیش از این مدیر عامل شرکت پشتیبانی امور دام کشور در دستورالعملی به کلیه مدیران استانی و ستادی دستور خرید مرغ مازاد مرغداران را در راستای حمایت و جلوگیری از ضرر و زیان آنها به صورت پرداخت نقدی وجه، مرغ خریداری شده را صادر و استاندارد مرغ خریداری شده را نیز داشتن کیفیت، رعایت سایز و بسته بندی مناسب اعلام کرده بود.

همچنین با تدابیر اتخاذ شده و دستور مدیر عامل شرکت و همچنین به منظور حمایت از تولید داخلی، واردات مرغ به کشور ممنوع بوده و در برنامه ریزی انجام شده سال ۱۳۹۹ سعی شده است واردات گوشت قرمز نیز یا انجام نشود یا درصورت نیاز به حداقل خود برسد و ذخایر استراتژیک گوشت قرمز نیز ازمنابع تولید داخلی تأمین شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا