اقتصاد

وام یک میلیونی کرونایی، قرض الحسنه شد

با تصمیم جدید هیئت دولت، نرخ سود وام یک میلیون تومانی برای خانوارها از 12 درصد به 4 درصد (قرض الحسنه) کاهش می یابد و مابه التفاوت آن را دولت خواهد پرداخت

به گزارش آرنا ، با تصمیم جدید هیئت دولت، نرخ سود وام یک میلیون تومانی برای خانوارها از 12 درصد به 4 درصد (قرض الحسنه) کاهش می یابد و مابه التفاوت آن را دولت خواهد پرداخت.

طول دوره بازپرداخت آن نیز از 24 به 30 ماه افزایش یافت. بر این اساس، اقساط این وام از حدود 47 هزار تومان به 35 هزار تومان کاهش یافت.

ستاد اقتصادی هیئت دولت در جلسه دیروز خود، تصمیم جدیدی برای وام یک میلیون تومانی خانوار گرفت.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت از سخنان رئیس جمهور و نیز طبق اظهارات رئیس کل بانک مرکزی، قرار بر این شده است تا وام یک میلیون تومانی پرداختی به «همه خانوارهای یارانه بگیر، به صورت قرض الحسنه و 30 ماهه» باشد.

این در حالی است که پیشتر اعلام شده بود نرخ این وام که از محل منابع بانکی قرار است پرداخت شود 12 درصد با بازپرداخت 24 ماهه و تنفس چهار ماهه خواهد بود.

بر این اساس، قرار بر این شده تا دولت مابه التفاوت نرخ 12 درصد را با نرخ کارمزد وام قرض الحسنه (یعنی 4 درصد) پرداخت کند.رئیس جمهور در این باره در جلسه دیروز هیئت دولت گفت که چارچوب ثبت نام این وام تا چند روز آینده به مردم اطلاع داده خواهد شد تا آن هایی که مایل هستند از طریق پیامک، موافقت خود را اعلام کنند. در هر حال تلاش می شود این وام تقریباً در روزهای اول اردیبهشت (قبل از آغاز ماه رمضان) به متقاضیان پرداخت شود.

اقساط آن نیز از یارانه تیر به بعد از حساب یارانه افراد کسر خواهد شد.محاسبات خراسان در این زمینه نشان می دهد که اقساط این وام با لحاظ کردن یک ماه تنفس 35 هزار و 86 تومان خواهد بود که طبق اعلام قبلی از حساب یارانه سرپرستان خانوار در هر ماه کسر می شود.

همچنین متقاضیان در مجموع حدود یک میلیون و 52 هزار تومان را به بانک بازخواهند گرداند. این در حالی است که با فرض های قبلی یعنی وام 24 ماهه با نرخ سود 12 درصد و تنفس چهار ماهه، اقساط این وام 47 هزار و 128 تومان و کل مبلغی که باید بازگردانده می شد، یک میلیون و 131 هزار تومان بود

.دیروز همچنین رئیس جمهور به پرداختی ویژه ای که قرار است به سه میلیون از قشرهای کم درآمد تعلق بگیرد اشاره کرد. پیشتر مقرر شده بود تا به این افراد به مدت چهار ماه (اسفند تا خرداد)، مبلغی بین 200 تا 600 هزارتومان پرداخت شود. با این حال، روحانی از یک پرداخت ویژه به این افراد در ماه مبارک رمضان خبر داد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا