اقتصاد

ربیعی: تعطیلی طولانی مدت 4 میلیون نفر را بیکار می‌کند

بیش از 1.5 میلیون کارگاه رسمی و غیررسمی دچار توقف فعالیت شدند. چهار میلیون شاغل غیررسمی در کشور در معرض توقف یا کاهش فعالیت وکاهش دستمزد و اخراج هستند

به گزارش آرنا ، سخنگوی دولت در یادداشتی با اشاره به این که رویکرد دولت در مواجهه با کرونا، حفظ جان و تأمین نان برای اجتناب از مرگ و فقر کرونایی است، برآوردهای اقتصادی دولت از تبعات بیکاری ناشی از تعطیلات کرونا را اعلام کرد.

علی ربیعی سخنگوی دولت با انتشار یادداشتی، استراتژی دولت در دوره شیوع کرونا را حفظ سلامت و جان مردم بیان کرد و نوشت: هم اکنون نزدیک به 3.3 میلیون نفر از شاغلان رسمی کشور به طور مستقیم در معرض آسیب قرار گرفته‌اند.

بیش از 1.5 میلیون کارگاه رسمی و غیررسمی دچار توقف فعالیت شدند. چهار میلیون شاغل غیررسمی در کشور در معرض توقف یا کاهش فعالیت وکاهش دستمزد و اخراج هستند.

بیش از ۱۲ میلیون کارگر در بخش خدمات مشغول به کارند و آثار اولیه بیکاری در ۱۰ رسته‌ای که بلافاصله با شیوع بیماری دچار تعطیلی شدند هویداست.وی افزود: عملاً طبق آمارهای وزارت کار در صورت تعطیلی درازمدت و عدم مداخله در سیاست‌های بازار کار میزان بیکارشدگان به بیش از چهار میلیون نفر خواهد رسید.

این چهار میلیون نفر شامل 3.3 میلیون شغل بیمه شده و حدود ۷۰۰ هزار شغل غیررسمی است که برای جبران دستمزد آن‌ها با حداکثر دو میلیون تومان در ماه برای سه ماه، به ۲۴ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت نیاز خواهد بود.

ایجاد اشتغال جدید در کشور در صنایع سرمایه‌بر و کاربر به طور متوسط بیش از ۵۰۰ میلیون تومان و در بخش خدمات بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هزینه نیاز خواهد داشت.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا