اقتصاد

اختلاف در جلسه تعیین مزد/ رای به افزایش ۲۱ درصدی با مخالفت یکپارچه کارگران روبرو شد

نشست تعیین حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران دقایقی قبل به دلیل عدم توافق نمایندگان کارفرمایی و کارگری درخصوص درصد افزایش مزد به پایان رسید

آرنا نیوز :: نشست تعیین حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران دقایقی قبل به دلیل عدم توافق نمایندگان کارفرمایی و کارگری درخصوص درصد افزایش مزد به پایان رسید. این در حالی است که وزیر کار از تصویب افزایش ۲۱ درصدی مزد کارگران خبر داد که مورد موافقت نمایندگان کارگری قرار نگرفته و آنها حاضر به امضای صورت جلسه نشدند.

علیرغم تلاش نمایندگان کارگری برای متقاعد کردن کارفرمایان، به دلیل اختلاف شدید در خصوص اعمال افزایش دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان روی پایه حقوق کارگران جلسه دستمزد به رأی گیری اعضا کشیده شد و در نهایت با توجه به ترکیب شورای عالی کار، افزایش پایه حقوق کارگران ۲۱ درصد تصویب شد. بر اساس گزارش ایسنا مبلغ بن خواربار کارگران از ۱۹۰ هزار تومان به ۴۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

این در حالی است که پیگیری های خبرنگار ایلنا نشان می‌دهد که جلسه مزدی شورای عالی کار پس از بیش از شش ساعت چانه زنی و مذاکره، موفق به تامین نظرات نمایندگان کارگری نشده است؛ این جلسه بدون حصول اجماع خاتمه یافته و ظاهراً نمایندگان کارگری حاضر به امضای صورتجلسه نشده اند.

از قرار معلوم، فاصله زیادی میان تفکرات دولتی ها و کارفرمایان با الزامات ماده 41 قانون کار وجود داشته و به همین دلیل، نمایندگان کارگری حاضر به توافق و امضای صورتجلسه نشده اند.

به نظر می رسد که قرار است مزد با توافق دولتی ها و کارفرمایان بدون کسب توافق کارگران تعیین شود. باید منتظر ماند و دید آیا بخشنامه مزدی بدون کسب توافق کارگران، با رای گیری و صرفاً براساس نظرات کارفرمایان و دولت تامین می شود؟


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا