اقتصادبرگزیده ها

آمارمبادلات ماسک بین ایران و چین

آرنا نیوز :: رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین با اشاره به کاهش 25برابری مبادلات مالی بین دوکشور به دلیل شرایط ناشی از کرونا از 28 پرواز برای ارسال هدایا و کمک های مردمی از چین به ایران خبرداد و گفت: چینی ها در مقابل دو میلیون ماسکی که برای شان ارسال کردیم تا امروز بیش از ۱۲ میلیون عدد ماسک برایمان ارسال کرده اند.

مجیدرضا حریری به خبرنگار خراسان درباره آثاری که کرونا بر تجارت بین دوکشور گذاشته است، گفت: یک سری از آثار در دنیا به صورت عمومی اتفاق افتاده است، مثلا میزان مصرف مواد اولیه و انرژی در دنیا به شدت پایین آمده است و چین بزرگ ترین خریدار مواد اولیه و انرژی در دنیاست و شریک اول تجاری ایران در صادرات این نوع کالاها محسوب می شود.

وی با بیان این که عمده صادرات ما به چین از این دست است، افزود: این کالاها شامل محصولات پتروشیمی و نفت یا مواد اولیه معدنی است که تقاضای این نوع کالاها در دنیا پایین آمده و ما نیز در فروش آن ها با کاهش جدی قیمت و مقدار دچار مشکل شده ایم.

رئیس اتاق مشترک ایران و چین همچنین با اشاره به این که هم اکنون مهم ترین خریدار رسمی نفت ایران کشور چین است، ادامه داد: الان قیمت‌های نفت به شدت پایین آمده و تقاضا نیز کاهش یافته است و این ها همه بر روابط اقتصادی دو کشور تاثیر می‌گذارد که در اختیار دو کشور نیست.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین افزود: در زمانی که چین درگیر این مسئله شد، در سال گذشته حدود دو میلیون ماسک و مقادیری دارو از ایران برای چین ارسال شد چرا که ما هنوز درگیر این بیماری نبودیم و این موضوع تاثیر بسیار خوبی بر چینی ها گذاشت و بعد که ما درگیر این بیماری شدیم، در مقابل چینی ها طی یک ماه و چند روز اخیر ۲۸ پرواز کمک های مردمی فرستاده اند که همه آن ها هدیه بوده است.

حریری در خصوص این کمک‌ها گفت: چینی ها در مقابل دو میلیون ماسکی که برای شان ارسال کردیم تا امروز بیش از ۱۲ میلیون ماسک برایمان ارسال کردند. وی همچنین به ارسال ۵۰۰ تخت بیمارستانی از پیش ساخته بیش از ۵۰۰ هزار تست کرونا، رقم‌های قابل توجهی از گان و کلاه جراحی، دستکش، تب سنج و دستگاه های مه پاش ضدعفونی کننده در شهرها و خودروهایی که مکانیزه کار ضدعفونی انجام می دهند، اشاره کرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا