اقتصاد

واردات ۲۳ میلیون ماسک تا قبل از سال نو

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: متعهد شده‌ایم تا پیش از فرارسیدن سال نو ۳ میلیون ماسک n۹۵، دو میلیون لباس یکسره، ۱۰ هزار تب سنج و ۲۰ میلیون ماسک ۳ لایه عرضه کنیم.

محمد قبله مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت اظهار کرد: از زمانی که برنامه لجستیک تأمین کالا‌های بهداشتی برای ستاد مقابله با کرونا در وزارت صمت تشکیل شد طبق دستور وزیر صمت بخش تجارت وزارتخانه مسئولیت این کار را به عهده گرفت.

او با اشاره به اقدامات انجام شده برای فعالسازی واحد‌های تولید و رفع موانع تولید گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و نیاز کشور، بازرگانی و واردات را هم مورد توجه قرار داده‌ایم تا نیاز کشور تأمین شود به همین دلیل با بخش خصوصی مطمئن وارد مراوده شدیم و تعرفه واردات را صفر کردیم تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن نیاز بخش درمانی کشور تأمین شود.
قبله بیان کرد: ما برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا بار‌ها به صورت متوالی و با فاصله یک روز وارد کشور شوند؛ بخشی از این بار‌ها به دست بخش درمان خواهد رسید و مابقی بار نیز بین داروخانه‌ها توزیع خواهد شد؛ این فرایند واردات ادامه خواهد داشت تا بتوانیم نیاز کشور را تأمین کنیم.

مدیرکل دفتر امور خدمات بازرگانی وزارت صمت گفت: در گام اول ۵ تا ۱۰ میلیون ماسک n۹۵ و ۸۰ میلیون ماسک معمولی را وارد کشور خواهیم کرد. این فرایند تنها موضوعی در تجارت کشور بود که فرایند ثبت سفارش و پرداخت کارمزد تا واردات آن، کم‌تر از ۴۸ ساعت زمان برد.

او با اشاره به همراهی بخش‌های مختلف در تسریع این فرایند بیان کرد: ما به ستاد مقابله با کرونا متعهد شده‌ایم که تا پیش از سال نو ۳ میلیون ماسک n۹۵، دو میلیون لباس یکسره، ۱۰ هزار تب سنج و ۲۰ میلیون ماسک ۳ لایه عرضه کنیم؛ این اقلام با اولویت ماسک n۹۵ وارد شده و محموله بعدی روز جمعه وارد کشور می‌شود که شامل ۹ میلیون ماسک n ۹۵ خواهد بود.

غلامرضا صفاری طاهری مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) در حاشیه تحویل اولین محموله اقلام بهداشتی وارداتی به کشور اظهار کرد: این محموله یکی از محمول‌ههای بهداشتی تجاری است که شامل ۲۰ میلیون ماسک ۳ لایه جراحی، ۳ میلیون ماسک فیلتردار، ۲ میلیون لباس مخصوص و ۱۰ هزار دستگاه تب سنج می‌شود و محموله‌های بزرگ دیگری هم وارد کشور خواهند شد. تا جایی که اطلاع داریم ۸۰ میلیون ماسک ثبت سفارش شده است که در ایام پیش رو ترخیص خواهد شد.

مدیرکل گمرک فرودگاه امام خمینی (ره) با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته بخش گمرکی و تلاش برای کمک به حمل یکسره کالا‌ها گفت: ما برای ترخیص فوری کالا‌ها با حداقل اسناد مورد نیاز تلاش می‌کنیم؛ در صورتی که واردکنندگان مجوز وزارت بهداشت را داشته باشند اقلام وارداتی در کمتر از یک ساعت ترخیص خواهد شد.

صفاری بیان کرد: با توجه به دستورات ابلاغ شده از همان ابتدا صادرات این اقلام ممنوع و حتی اظهارنامه‌های ثبت شده هم باطل شد. نمایندگان وزارت بهداشت دائما در مجموعه حضور دارند و هماهنگی‌های لازم با آن‌ها انجام می‌شود.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا