اقتصادویژه ها

بازدهی امسال بورس به 115 درصد رسید

بازار بورس در آخرین روز معاملات هفته جاری با جهش 1.9 درصدی معادل هفت هزار و 87 واحد در رقم بی سابقه 384 هزار و 99 واحد ایستاد.

این شاخص که در ابتدای هفته، 361 هزار و 88 واحد بود، در طی پنج روز کاری، 23 هزار واحد رشد یافت تا بازده بورس در هفته دوم دی به بیش از 6.3 درصد و در سال جاری به 115 درصد برسد. رشد دیروز شاخص کل در شرایطی اتفاق افتاد که شاخص کل هم وزن نیز با 1518 واحد افزایش معادل 1.2 درصد سبزپوش شد.

در بازار دیروز، نمادهای فولاد، فملی، شبندر، فارس، کچاد، وامید و کگل که فلزی، معدنی، پتروشیمی، پالایشی و سرمایه گذاری هستند، بیشترین تاثیر را در شاخص بورس داشتند. به این ترتیب می توان گفت که همچنان روند بازار همسو با سهم هایی است که از قیمت های جهانی و نیز سطوح بالای نرخ ارز متاثر می شوند.در این حال و به گزارش ایسنا، شاخص کل فرابورس نیز همانند بورس رشد داشت و با ۸۳ واحد رشد رقم ۵۰۳۰ واحد را به ثبت رساند. پتروشیمی مارون، پتروشیمی زاگرس، سهامی ذوب آهن اصفهان، صنایع ماشین‌های اداری ایران، فولاد هرمزگان جنوب و سنگ آهن گهر زمین نسبت به دیگر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل تولید نیروی برق دماوند بیشترین تاثیر منفی را در فرابورس داشتند.
در شرایطی که به نظر می رسد همچنان ورود نقدینگی به بورس موج آفرینی می کند، نباید از وجود حباب در برخی سهم های بدون پشتوانه که اتفاقاً با اقبال سهامداران مواجه شده اند یاد کرد. موضوعی که ریسک باقی ماندن این رشد شاخص در کل و نیز در سهام های یادشده را بالا نگه می دارد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا