اقتصادویژه ها

پیش بینی انحراف 10 درصدی شناسایی مشمولان یارانه بنزینی

وزیر کار و معاون وی در سخنانی، طرح‌های حمایتی در دنیا و ایران را بدون خطا ندانسته و پیش بینی کردند این طرح تا 10 درصد انحراف داشته باشد. در این حال وزیر کار بر این مسئله تاکید کرد 60 میلیون نفری که سبد حمایت معیشتی دریافت کردند، به هیچ عنوان ریزش ندارند. سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایتی نیز آمار 5.4 معترض را به دلیل وجود درخواست های تکراری یا سرپرست نبودن برخی، به کمتر از چهار میلیون نفر اصلاح کرد.

وزیر کار با بیان این که سبد حمایت معیشتی و یارانه نقدی ارتباطی با هم ندارند، اظهار کرد: ثبت‌نام‌ برای دریافت سبد حمایتی موجب قطع یارانه نقدی نمی‌شود. وی ضریب خطای طرح های حمایتی در دنیا را 4 تا 5 درصد اعلام کرد و افزود: ثبت نام در کد دستوری به معنی دسترسی به حساب مالی افراد نیست. شریعتمداری همچنین تاکید کرد 60 میلیون نفری که سبد حمایت معیشتی دریافت کردند، به هیچ عنوان ریزش ندارند و اگر در بررسی های خود به این نتیجه برسیم که باید به بیش از 18 میلیون نفر سبد حمایتی (یارانه بنزینی) پرداخت شود، این کار انجام خواهد شد.از سوی دیگر، معاون وزیر کار نیز در برنامه پایش دو شب قبل، بخشی دیگر از توضیحات درباره جزئیات طرح یارانه بنزین را تشریح کرد. به گزارش فارس، احمد میدری با بیان این که حدود چهار میلیون نفر اعتراض خود را برای پرداخت یارانه بنزین اعلام کرده اند و در حال بررسی اطلاعات آن ها هستیم، گفت: بررسی حساب های شخصی مردم یکی از حق های حاکمیت است. با این حال دولت در بررسی حساب اشخاص از مردم اجازه می گیرد. معاون وزیر کار به تجربه حذف یارانه ها اشاره کرد و افزود: در حذف یارانه ها 270 هزار نفر به این مسئله اعتراض داشتند اما تنها 70 هزار نفر آن ها اجازه بررسی حسابشان را دادند و بقیه از دریافت یارانه منصرف شدند. وی مجدد بر دخالت نداشتن عنصر انسانی در بررسی حساب بانکی اشخاص تاکید و اظهار کرد: از روز چهارشنبه (دیروز) پیامک های اعتراضی بررسی شده و به آن ها پاسخ داده خواهد شد. میدری در بخش دیگری از اظهاراتش که تقریباً مغایر با سخنان شریعتمداری بود، میزان خطای سیستم نرم افزاری که شاخص ها را ترکیب و خانوارها را رتبه بندی می کند، بین 5 تا 10 درصد اعلام کرد.

سایت ثبت اعتراض فعال شد
در این حال و در شرایطی که به نظر می رسد پیامک کد رهگیری به معترضان یارانه بنزینی ارسال نشده است، سخنگوی طرح معیشت از فعال شدن سامانه ثبت اعتراض خبر داد. به گزارش خبرگزاری فارس، حسین میرزایی در پاسخ به این سوال که برخی شهروندان از چند روز پیش اعتراض خود را از طریق کد دستوری ثبت کردند اما کد رهگیری برای آن ها پیامک نشده است، اظهار کرد: سامانه مرتب بررسی می‌شود و ارسال پیامک فقط برای سرپرستان خانوار مجاز است. سامانه مکرر پیامک ارسال می‌کند؛ یکی از دلایل ارسال نشدن پیامک این است که احتمالا گوشی افراد خاموش بوده یا آنتن ندارد همچنین در ارسال پیامک گروهی و انبوه تا زمانی که همه پیامک‌ها گزارش تحویل دریافت نکند سامانه پیامک را مجدد ارسال می‌کند. وی تاکید کرد: واحد USSD موظف به ارسال پیامک برای همه افراد بوده و ممکن است در موارد خاص سیستم کال سنتر تماس بگیرد و برای افراد کد رهگیری را بخواند. میرزایی افزود: افرادی که ثبت‌نام کردند و کد رهگیری برای آن ها پیامک شده است می‌توانند در سایت مربوط اعتراض خود را ثبت کنند هم اکنون سایت
Hemayat.mcls.gov.ir شروع به کار کرده و افراد می‌توانند اطلاعات مورد نیاز را ثبت کنند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا