اقتصادویژه ها

نحوه پیگیری جاماندگان یارانه بنزینی

پرونده سومین و آخرین مرحله از اولین دور پرداخت کمک معیشتی دولت شب گذشته با واریز مبالغ به حساب سرپرستان خانوارها بسته شد.

با این حال، این سوال برای جاماندگان مطرح است که چگونه می توانند اعتراض خود را اعلام کنند. با توجه به این که یارانه بگیران هفت دهک کم درآمد مشمول این کمک های معیشتی هستند، به نقل از سخنگوی ستاد شناسایی مشمولان طرح حمایت معیشتی، چگونگی اعتراض جاماندگان از کمک معیشتی را اعلام کرده است. به گفته میرزایی، افرادی که فکر می‌کنند مشمول این طرح هستند اما پرداختی به آن‌ها صورت نگرفته است، در گام اول می‌توانند کدملی خود را از طریق تلفن همراه ثبت شده به نام سرپرست خانوار به سامانه #۶۳۶۹* ارسال کنند. همچنین این افراد در گام دوم در پایگاه اینترنتی که زمان و نشانی آن در آینده اعلام می‌شود، می‌توانند دلایل مشمولیت سرپرست خانوار را در ۲۰۰ کلمه ثبت کنند. طبق گفته های وی، در صورتی که فرد مشمول تشخیص داده شود، وجه مد نظر از ابتدای اجرای این طرح به حساب سرپرست خانوار واریز خواهد شد.
میرزایی همچنین تکلیف سایر جاماندگان به دلیل ثبت نام نکردن و انصراف از یارانه نقدی را نیز مشخص کرده است. وی اعلام کرده که پس از ثبت درخواست این افراد در سامانه #۶۳۶۹* و پایگاه اینترنتی که بدین منظور طراحی شده، درخواست آن‌ها در قالب آزمون وسع مورد رسیدگی قرار می‌گیرد که آیا مشمول این طرح هستند یا خیر.
پیشتر خبرگزاری فارس به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرده بود که آزمون وسع خانوارها قرار است هر شش ماه یک بار انجام شود.

 


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا