فرهنگ و هنر

فجر امسال نوید یک سینمای پررونق است

مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر گفت: امسال اتفاق ویژه‌ای رقم خورد؛ آن هم حضور فیلمسازان فیلم اولی است. ۵۱ اثر فیلم اولی امسال تولید شده است که نشاط و خط تولید جدیدی را برای سینما نوید می‌دهد.

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر آرنا، مجتبی امینی دبیر چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در حاشیه برگزاری این رویداد در برج میلاد در میان خبرنگاران اظهار کرد: قطار چهل‌ودومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به حرکت درآمد و وارد فصل جدیدی از سینمای ایران شد؛ جشنواره امسال در خانه جشنواره که خانه منتقدین و اصحاب رسانه بود و هم در سینماهای مردمی بسیار پر‌رنگ و پررونق برگزار شد. در روز اول به سانس‌های فوق‌العاده رسید که این اتفاق بسیار بی‌نظیر بود.

وی ادامه داد: با توجه به آثار متنوعی که در ژانرهای مختلف جشنواره حضور دارند جشنواره امسال در اوج است. سبد جشنواره چهل‌ودوم بسیار پربار است.

دبیر چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر با اشاره به حواشی به وجود آمده برای فیلم بی‌بدن گفت: هنرمندان اینجا صاحب‌خانه هستند. ما برای همه آن‌ها کارت صادر کرده‌ایم و می‌توانند اینجا حضور داشته باشند. شرایط برای همه هنرمندان یکسان و عادلانه است و ما برای همه آن‌ها احترام قائلیم. درخواست بنده از فیلمسازان این است زمانی که هیئت انتخاب تصمیمی می‌گیرند به آن احترام بگذارند.

وی افزود: از اهالی رسانه تشکر می‌کنم که با جدیت پیگیر اخبار جشنواره هستند. هر جشنواره‌ ضوابط خاص خود را دارد که بر اساس آیین‌نامه صاحبان کار آثار را ارائه می‌دهند. زمانی که اثری در جشنواره ورود پیدا می‌کند باید به قوانین آن احترام گذاشته شود. امسال ۱۰۶ اثر مطالبه حضور در جشنواره را داشتند که اتفاق بزرگی برای صنعت سینما است. هیئت انتخاب بخش نگاه نو و فیلم اولی‌ها را به جشنواره بازگرداندند. ۱۱ فیلم اولی باید در بخش نگاه نو انتخاب می‌شد که ما 1 اثر به آن اضافه کردیم. موضوع فیلم بی‌بدن در زمان بازبینی هیئت انتخاب به صورت کامل ارائه نشده بود و حدود نصف آن آماده بود؛ یعنی هیئت انتخاب آن فیلم را ناقص دیدند. جمع‌بندی هیئت انتخاب این بود این فیلم به مرحله اول راه پیدا کند.

امینی با اشاره به شعار جشنواره مبنی بر اخلاق مداری و احترام به هنرمندان خاطر نشان کرد: پس از چهل‌ویک دوره برای صنوف اصلی سینما خانه‌ای درنظر گرفتیم و برای تمام آن کارت حضور در جشنواره صادر شد. امسال دسترسی برای تمام هنرمندان و اهالی رسانه باز است. هنرمندان در تمام نشست‌های خبری می‌توانند حضور پیدا کنند. ما مهمان هستیم و اهالی سینما و صاحبین فیلم صاحب‌خانه.

وی درباره دستاورد چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر گفت: امسال اتفاق ویژه‌ای رقم خورد؛ آن هم حضور فیلمسازان فیلم اولی است. ۵۱ اثر فیلم اولی امسال تولید شده است که نشاط و خط تولید جدیدی را برای سینما نوید می‌دهد. تنوع آثاری که از جغرافیای متفاوت تولید شده و در جشنواره حضور دارد اتفاق ویژه در خط تولید سینمای سال است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا