فرهنگ و هنر

بازیگران خانمی که از ایران رفتند و دیگر برنگشتند

میخواهیم به بازیگران خانمی که ایران را ترک کردند بپردازیم. بعضی از آنها به سیاست رفتند و برخی دیگر فعالیت سینمایی خود را ادامه دادند . با ما همراه باشید تا به چند تن از بازیگران خانومی که ایران را ترک کردند بپردازیم

آرنا نیوز :: میخواهیم به بازیگران خانمی که ایران را ترک کردند بپردازیم. بعضی از آنها به سیاست رفتند و برخی دیگر فعالیت سینمایی خود را ادامه دادند . با ما همراه باشید تا به چند تن از بازیگران خانومی که ایران را ترک کردند بپردازیم

به گزارش سرویس فرهنگ و هنر آرنا ، در سال های اخیر بازیگرانی بودند که هرکدام به دلایلی، با برداشتن روسری، برای همیشه ایران را ترک کردند و رفتند. برخی به سیاست روی آورده و در شبکه‌های ماهواره ای رؤیت شدند، برخی نیز فعالیت سینمایی خود را ادامه دادند.

شبنم طلوعی

شبنم طلوعی بازیگر، کارگردان و نمایشنامه نویس ایرانی در سال ۱۳۵۰ در تهران متولد شد. او دانش آموخته کارگردانی سینما از مدرسه فیلمسازی باغ فردوس و مطالعات تئاتر از دانشگاه نانتر- پاریس ۱۰ است.

شبنم طلوعی بازیگری در تئاتر را از سال ۱۳۷۳ آغازکرد و بازی در فیلم‌های «خانه‌ای روی آب»، «بودن ونبودن»، «شراره»، «کارگاه شمسی و مادام»، «بدون شرح» را در کارنامه اش دارد.. طلوعی در سال ۱۳۸۳ ایران را برای همیشه ترک کرد.

چکامه چمن ماه

چکامه چمن ماه متولد ۱۳۵۹ بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر است. وی که فارغ‌التحصیل دیپلم بازیگری در سینما را از سال ۱۳۷۷ با فیلم «بودن یا نبودن» به کارگردانی کیانوش عیاری آغاز کرد.

چمن ماه که سابقه بازی در فیلم‌هایی، چون «بودن یا نبودن»، «سهراب، «بانوی کوچک»، «جایی دیگر»، «شکلات»، «گیرنده»، «گهواره‌ای برای مادر»، «پایان‌نامه» و «اعترافات ذهن خطرناک من» و چند سریال تلویزیونی از جمله «ستاره‌های سربی»، «راز شیوا»، و «پرواز در حباب» را در کارنامه‌اش دارد.

زهرا امیرابراهیمی

زهرا امیرابراهیمی متولد۱۳۶۰، در رشته بازیگری تئاتر فارغ‌التحصیل شد. امیر ابراهیمی با ایفای نقش در مجموعه تلویزیونی «کمکم کن»، «غریبانه» و «نرگس» به شهرت رسید.

زهرا امیرابراهیمی سال ۱۳۸۵ به دلیل پخش یک فیلم خصوصی از خودش مجبور به ترک ایران شد.

مینا لاکانی

مینا لاکانی متولد ۱۳۴۸، بازیگر سینما است. نخستین بازی خود را در تئاتر با نقش‌آفرینی در نمایش هملت (قطب‌الدین صادقی) آغاز کرد و فعالیت او در سینما با حضور در فیلم «پرواز را به خاطر بسپار» صورت گرفت.

او با بازی در فیلم سینمایی «دیدار» ساخته محمدرضا هنرمند برنده سیمرغ بلورین و دیپلم افتخار بهترین بازیگر نقش اول زن در سیزدهمین جشنواره فیلم فجر در سال ۱۳۷۳ شد. لاکانی در ۱۳۹۰ ایران برای همیشه ترک کرد.

گلشفیته فراهانی

گلشیفته فراهانی متولد ۱۳۶۲، بازیگری را در چهارده سالگی در فیلم «درخت گلابی» داریوش مهرجویی شروع کرد و موفق شد سیمرغ بهترین بازیگر زن را در بخش بین‌الملل شانزدهمین جشنواره فیلم فجر دریافت کند.

او توانست نقش‌های به‌یادماندنی در فیلم‌های «میم مثل مادر»، «درباره الی»، «ماهی‌ها عاشق می‌شوند»، «سنتوری»، «بوتیک»، «اشک سرما» و.. را اجرا کند.

مهاجرت گلشیفته در سال ۱۳۸۷ به هالیوود برای همبازی شدن با لئوناردو دی‌کاپریو برای چند سکانس کوتاه در فیلم «ریدلی اسکات» بود که در نهایت منجر به ترک همیشگی این بازیگر از ایران شد.

لادن طباطبایی

لادن طباطبایی در سال ۱۳۵۰ در تهران متولد شد و با ورود به دانشکده هنر‌های زیبا فعالیت هنری خود را آغاز کرد. او دوره سه ماهه کارگاه آزاد فیلمسازی را زیر نظر فریدون جیرانی و فرخ انصاری گذراند.

از جمله فیلم‌های او «خواهران غریب»، «ازدواج به سبک ایرانی»، «تارا و تب توت فرنگی»، «من همسرش هستم»، «زن‌ها فرشته اند» است. این بازیگر سینما و تلویزیون در سال ۹۴ به آمریکا مهاجرت کرد.

روناک یونسی

روناک یونسی متولد ۱۳۵۹ در تهران است. وی دارای مدرک فوق دیپلم عکاسی و لیسانس طراحی صنعتی است. وی فعالیت سینمایی خود را در مقام بازیگری از سال ۱۳۸۵ با فیلم «گرگ و میش» آغاز کرد.

از جمله سریال‌های او «آخرین بازی»، «سقوط آزاد»، «خانه بی پرنده» و «رستگاران» است. روناک یونسی چندی پیش به کانادا مهاجرت کرد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا