حوادث
موضوعات داغ

ماجرای دختر 4 ساله سایدا

دخترک چهارساله‌ ای به نام سایدا اهل رامهرمز خوزستان بود که قربانی غفلت پدر و مادرش شد و جان شیرینش را به خاطر حبس شدن در خودرو زیر آفتاب سوزان از دست بدهد.

به گزارش آرنا :: حادثه دردناکی که خرداد ماه امسال رخ داد و رئیس اداره پزشکی قانونی رامهرمز نیز آن را اعلام و تایید کرد، روز حادثه قرار بود پدر و مادر سایدای چهار ساله همراه دو نفر از اقوامشان به مراسم سوگواری یکی از نزدیکان خود بروند، به مزارستان که رسیدند، سایدا خوابش برده بود، پدر و مادر به خیال اینکه دخترکشان خواب است و پس از شرکت در مراسم به زودی نزد او برمی‌گردند، تمام در‌ها و پنجره‌های ماشین را قفل و آن را زیر تیغ گرم آفتاب تابستانی رها کردند، پدر و مادر و اقوام سایدا به مراسم رفتند و چنان سرگرم مراسم شدند که یادشان رفت دختر کوچولویشان را در خودرو و زیر تیغ آفتاب رها کرده‌اند.

در طول مدتی که سایدا در خودرو بود، مشخص نیست چه اتفاقی افتاد و دختر کوچولو چه زجری کشید، پس از پایان مراسم، پدر و مادر به سمت ماشین حرکت کردند تا به خانه برگردند، اما وقتی رسیدند تازه متوجه شدند سایدا بی‌حال‌ گوشه‌ای افتاده است، اما دیگر کار از کار گذشته و سایدا فوت کرده بود.

غلامرضا حیدرنژاد رئیس اداره پزشکی قانونی رامهرمز با تایید مرگ این کودک گفت: این کودک چند ساعت در هوای گرم در ماشین رها شده بود و در‌های ماشین نیز قفل بودند استرس، شدت گرما و نبود اکسیژن، علت مرگ این کودک چهار ساله بود و نتایج اولیه بررسی‌ های جسد این کودک نیز فوت بر اثر گرمازدگی را تایید می‌کند.

تابستان پر حادثه برای کودکان

کمتر کسی است که ماجرای بنیتای کوچک هشت ماهه تهرانی را نشنیده باشد، دختر کوچولویی که مثل سایدا در خودرو حبس شد و جانش را در اثر گرمای بیش از حد از دست داد، صبح روز ۲۹ تیر سال ۹۶ بود که پدر بنیتا، دخترش را در خودرو قرار داد تا پس از بستن در پارکینگ بیرون بروند، لحظه‌ای که پدر و مادر بنیتا حواسشان به خودرو نبود، دو سارق، سوار خودروی روشن پدر بنیتا شدند و فرارکردند، اما پس از مدتی هر دو متوجه گریه بنیتا شدند.

یکی از سارقان پس از سرقت لوازم خودرو، از دوستش جدا شد و سارق دیگر هم بنیتا را در خودرو و زیر آفتاب رها کرد که باعث مرگ او شد، متهم ردیف اول در مرگ بنیتا شهریور سال ۹۷ در زندان رجایی شهر اعدام شد.
قبل از مرگ سایدا، هفتم خرداد امسال هم یک پسربچه در اثر زدن ریموت ماشین توسط پدر و گیر کردن سرش بین شیشه پنجره ماشین فوت شد، روز حادثه او همراه پدرش قرار بود به فروشگاه بروند که پدر پس از پیاده شدن از خودرو خود در میدان والفجر منطقه حکیمیه تهران، به سمت فروشگاه حرکت کرد، غافل از این‌ که پسر چهار‌ساله‌اش سرش را از پنجره بیرون آورده است، همان موقع، پدر ریموت را زد و حتی متوجه صدای کمک‌ خواهی فرزندش هم نشد و پسر بچه در اثر گیر کردن گردنش بین شیشه و چارچوب خودرو خفه شد.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا