حوادث

فرار شبانه به ترکیه بعد از قتل گروگان

پسر جوان که پس از گروگانگیری و قتل گروگان در ویلایی در ساوجبلاغ استان البرز به ترکیه گریخته است تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار گرفت. پلیس، همدست او در این جنایت را قبل از فرار دستگیر کرد.

به گزارش سرویس حوادث آرنا، رسیدگی به این پرونده از 23 آبان امسال و به‌دنبال گزارش ناپدید شدن مرد جوانی در دستور کار اداره مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی استان البرز قرار گرفت. برادر این مرد در شکایت خود گفت: برادرم دیروز ظهر از کارگاه سرامیک‌سازی خود در گرمدره خارج شد و چند ساعت بعد در تماس با ما درخواست پول کرد.

12 میلیون تومان به حسابش واریز کردیم که بعد از آن دیگر پاسخگوی تماس‌هایش نبود و به خانه بازنگشت. به همین خاطر نگران او شده و شکایت کردیم.

کارآگاهان پلیس که احتمال می‌دادند مرد جوان به نام امیر قربانی جنایت شده باشد، تحقیقات خود را آغاز کرده و با ردیابی پول واریزی متوجه شدند 12 میلیون تومان بلافاصله بعد از واریز به کارت امیر به کارت دختر جوانی به نام شیما منتقل شده است. در ادامه شیما به پلیس آگاهی احضار شد که در تحقیقات گفت: این پول را پسر مورد علاقه‌ام به نام مهیار به حساب من واریز کرده بود تا برایش بلیت هواپیما به مقصد ترکیه بگیرم. وقتی نتوانستم بلیت بگیرم، این پول رابه حساب خودش منتقل کردم.

ماموران بلافاصله سراغ مهیار رفتند اما مشخص شد او همان شب به ترکیه رفته است.

بررسی‌های پلیسی، ماموران را به پسر جوانی به نام سهیل رساند که از دوستان نزدیک مهیار بود. زمانی که ماموران سراغ سهیل رفتند، کاپشن مقتول را بر تن او دیدند که مدعی شد این کاپشن را مهیار به او امانت داده است.

با کشف این سرنخ‌ها، کارآگاهان مطمئن شدند امیر قربانی جنایت شده است. به همین خاطر به بازجویی‌ها ادامه دادند تا این‌که سهیل سرنخ ماجرا را به پلیس داد و گفت: روزی که مهیار این کاپشن را به من داد‌، همراه پسری به نام مهرداد بود. مهیار و مهرداد همیشه با هم بودند و اگر امیر مرتکب قتل شده باشد ، مهرداد از موضوع مطلع است.

کشف جسد مقتول

سرهنگ محمد نادربیگی‌، رئیس پلیس آگاهی استان البرز در این‌باره گفت: همزمان با شناسایی مهرداد ، مردی در تماس با پلیس ساوجبلاغ از کشف جسد مردی در ویلایش خبر داد. تیم جنایی وقتی در محل حاضر شدند با جسد مرد جوانی رو‌به‌رو شدند که با چسب و طناب بسته شده بود. صاحب باغ در تحقیقات عنوان کرد؛ چهار روز قبل دو پسر جوان به اینجا آمدند و ویلا را برای دو روز اجاره کردند.

امروز که برای تحویل گرفتن ویلا آمدم‌، با جسد مردی در آنجا رو‌به‌رو شدم. با توجه به این‌که احتمال می‌رفت جسد متعلق به امیر باشد‌، برادرش به آنجا آمد و برادرش را شناسایی کرد. او همچنین خودروی سمند برادرش را که در حیاط ویلا بود شناسایی کرد. بررسی‌ها نشان داد‌ عاملان جنایت وسایل با ارزش خودرو را سرقت‌کرده‌اند.

اعتراف به قتل

وی ادامه داد: با بررسی دوربین‌های مداربسته و تحقیق از مالک ویلا، مشخص شد نفر دومی که همراه مهیار به ویلا آمده بود‌، مهرداد است. همان روز مخفیگاه مهرداد شناسایی شد و در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر شد.

پسر جوان در بازجویی‌ها مدعی شد چند روز قبل مهیار سراغم آمد و مدعی شد مردی مزاحم مادرش می‌شود و می‌خواهد با او ارتباط برقرار کند. به همین خاطر می‌خواهد از او انتقام بگیرد.

با نقشه‌ای که مهیار کشید مرد جوان را ربودیم و مجبورش کردیم از خانواده‌اش پول بگیرد. مهیار این پول را از حساب گروگان برداشت کرد. بعد گروگان را به این ویلا آورده و دست و پایش را بستیم و دو نفری خفه‌اش کردیم. وقتی گروگان را ربودیم‌، تازه متوجه شدم او با مادر مهیار ارتباط داشته و مزاحم او نبوده است.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز افزود: بر‌اساس بررسی‌های پلیس، مهیار همان شب بعد از قتل و قبل از شکایت خانواده مقتول، از کشور خارج شده و به ترکیه رفته بود. دستگیری او را از طریق پلیس اینترپل پیگیری کردیم تا در آن کشور شناسایی و به ایران منتقل شود.

سرهنگ نادربیگی در پایان تاکید کرد: افراد در صورت بروز اختلاف و درگیری باید از طریق مراجع انتظامی و قضایی مشکل را حل کنند و از اقدامات خودسرانه که پایانی جز پشیمانی ندارد خودداری کنند.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا