حوادث

خانواده دختر ایلامی توانایی خرید قبر نداشتند| دفن در ۲۰۰ متری خانه!

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی در خصوص آخرین وضعیت خانواده دختر ایلامی که چندی پیش به خاطر فقر اقتصادی خودکشی کرده بود توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سرویس حوادث آرنا ، در پی پیگیری های یکی از نمایندگان استان ایلام و دادستانی در رابطه با علت مرگ کودک ایلامی و عدم عقلانی بودن نوع خودکشی دختر جان باخته ، تحقیقاتی در این راستا چند روز پس از مرگ دختر ایلامی آغاز شد و همچنان ادامه دارد. تحقیقاتی که باید منتج به راهکارهایی در راستای بهبود وضع فرهنگی و اقتصادی این منطقه شود.

• به کانال تلگرام و پیج اینستاگرام آرنانیوز بپیوندید …  ⇒

کسی به کمک خانواده فقیر ایلامی نیامد

سلام امینی، نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی، در این خصوص گفت: آنچه تاکنون به اثبات رسیده این بوده که کودک ایلامی خودکشی کرده است و همچنان ادله‌ای در رابطه با قتل در این زمینه کشف نشده است.

او افزود: در استان ایلام هم فقر اقتصادی و هم فقر فرهنگی وجود دارد. این مقوله‌ها سبب می‌شود متاسفانه در طول سال چندین مورد خودکشی در شهرهای مختلف این استان دیده شود.

احتمال قتل دختر ۱۱ ساله ایلامی وجود دارد| آمار خودکشی استان کاهش پیدا کرده است

امینی تاکید کرد: کودکان ایلامی زمانی که مشاهده می‌کنند در خانواده آن‌ها حداقل امکانات حیاتی نیز وجود ندارد و سخت‌ترین شرایط ممکن بر زندگی آن‌ها حاکم است چاره‌ای جز خودکشی برای‌شان باقی نمی‌ماند. وضعیت اقتصادی اسفناک این خانواده ها منجر به چنین اتفاقاتی می شود.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کودکان در دوره‌ای از زندگی هستند که به داشته‌های اطرافیان نگاه می کنند و عدم دارایی برای آن ها به شدت اذیت کننده است.

امینی با اشاره به گسترش فقر در این منطقه اذعان کرد: متاسفانه این خانواده به علت فقر اقتصادی فرزند خود را در فاصله ۲۰۰ متری منزل‌شان دفن کرده‌اند و این نشان می‌دهد این خانواده به‌شدت با مشکل اقتصادی مواجه بوده و توانایی خرید قبر در قبرستان را نداشته است.

عضو مجلس دهم شورای اسلامی تاکید کرد: به علت فقر فرهنگی هیچ‌کس به کمک این خانواده نیامده و قریی در قبرستان در اختیار این خانواده قرارداده نشده است.

نماینده مردم ایلام در پایان با اشاره به وضعیت نامساعد معضلات اجتماعی در این استان گفت: پس از جنگ تحمیلی استان ایلام به مقام نخست خودکشی در کشور رسید. برخی از این خودکشی ها به قدری اسفناک است و از روش های بسیار دردناکی استفاده می شود که قابل به بازگویی نیست.

علت مرگ در دست بررسی

در همین رابطه جلال میرزایی، دیگر نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی، گفت: علت مرگ این کودک همچنان در دست بررسی است و تا این لحظه اطلاعات جدیدی به دست نیامده است.


↓در شبکه های اجتماعی به آرنا نیوز بپیوندید↓

اینستاگرامتلگرام




نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا